Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

‚Něco výjimečného‘. Češi a Slováci si u hrobu legionářů připomněli odkaz Zborova

Sto let od bitvy od Zborova, kde vítězství československých legionářů napomohlo vzniku samostatného státu, si v neděli u nově zrekonstruované Bratrské mohyly na okraji někdejšího bojiště na západě Ukrajiny připomněli představitelé České i Slovenské republiky, potomci legionářů, krajané, zástupci místních úřadů i místní veřejnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

2. 7. 2017 22:47

Proč si vůbec připomínáme odkaz leginoářů bojujících za národní suverenitu připomínáme, když se naši politici národní suverenity dobrovolně vzdali podpisem Lisabonské smlouvy ?

Legináři i Masaryk se musí obracet v hrobě !

0 0
možnosti
SH

S. Hammer

3. 7. 2017 6:39

Jen ať se obracejí, náckové.

0 0
možnosti
TK

2. 7. 2017 21:18

Jako často v našich dějinách bojovali Češi proti Čechům.

0 0
možnosti
BB

3. 7. 2017 9:18

Přijde někdy i čas položit věnce k hrobům vojáků, kteří věrni přísaze, nepřeběhli k nepříteli a padli za vlast?

0 0
možnosti
PP

2. 7. 2017 18:55

Čeští politici se marně snažili o reformy byrokratického Rakouska-Uherska. Cesta TGM ke vzniku samostatného státu zachránila český národ před pokračujícím zánikem. Legie v tom byly rozhodujícím trumfem spolu s politickou prací exulantů v USA. Odkaz Zborova je velmi aktuální i nyní, kdy se někteří lidé chybně pokouší dívat na rozpad R.-U. dnešníma očima.

0 0
možnosti
SH

S. Hammer

2. 7. 2017 21:04

Čeští politici se nesnažili o žádné reformy, o ty se snažil František Ferdinand d Esté a pak císař Karel. Jenže to byste o té době musel něco vědět.

0 0
možnosti
SH

S. Hammer

2. 7. 2017 18:08

Něco z náckovské české propagandy: "21. 9. V bitvě na Doss Altu legionáři odrazili rakouský úderný poloprapor a způsobili mu ztrátu 50 až 70 mrtvých a raněných. Čs. legionáři přišli o sedm padlých, 31 raněných a čtyři zajatce, jež Rakušané později oběsili."

Takže o co se jednalo: čs. jednotky převzaly od Italů v pohoří Alto Adige u jezera Lago di Garde obranu, jejíž jednou výspou byl i bod na skále Dos Alto. Do té doby byl na frontě klid, všichni to tam mínili doklepat v pohodě, nestřílelo se někdy i celé dny. Bojová činnost téměř neprobíhala žádná. Až do nástupu českých pak. Ti začali nahoře tropit takový kravál, že Rakušané plánovali zjistit, co tam Taliáni tropí. O tom, že jsou tam nějací Češi, neměli tucha. Česká náckovská propaganda však později nadšeně (Pepa Geobels hadr) slintala, jak Rakušan, přisunul do oblasti posilové dělostřelectvo (to neměl Rakušan vůbec kde vzít, fronta byla osazena jen řídce) a jak třemi prapory zaútočil na Dos Alto,

0 0
možnosti
SH

S. Hammer

2. 7. 2017 20:52

a jak ztratil desítky mužů a jak se Češi před přesilou zuřící rakouské soldatesky museli stáhnout do jeskyně a jak na ně Rakušani nasadili plamenomet... a jak se Češi nevzdali a Rakušany vytlačili.. :-D zatímco to bylo zcela jinak. K žádné bitvě vůbec nedošlo. Rakouský úderný poloprapor byl slabší než jednotka na kopci a měl za úkol pouze zjistit, co je to nahoře za pitomce a vrátit se. Nahoru se nakonec vůbec nedral. Dole pod kopcem totiž prodlévala předsunutá hlídka českých nacionalistických lemplů, která nedávala pozor a jak jinak, než čeští vojáci v uniformách c. a k. monarchie ji zajali a odvedli zase zpět do rakouských pozic. Pět maníků. Velitelství měli v Arcu.

Tam proběhl soud a čtyři z těch pěti byli pověšeni za vlastizradu, což dodneška Češi omílají, že to právně bylo sice naprosto v pořádku ale morálně... Pátý byl nezletilý.

Rakouský soudce se pokoušel v jednom z případů napovědět zajatému českému náckovi, že je sice Čech...

0 0
možnosti
SH

S. Hammer

2. 7. 2017 17:44

Hrůza. Tyhle nacionalistické výkřiky jsou děs! Ti hoši porušili svoji přísahu císaři, vlasti i bohu. Hrubě porušovali haagskou úmluvu a nenasazování válečných zajatců proti původní zemi, s plnou náckovskou tlamou rakouského útlaku atd, přičemž Rakušané se nikdy nesnížili k nějaké odvetě na zajatcích zemí, které proti nim haagskou úmluvu porušovali. Co slovo o Rakousku, to byla lež.

Češi se v té době měli tak dobře jak do té doby nikdy v dějinách, české země neuvěřitelně prosperovaly.

Beneš sám jasně napsal ve své práci, jaký dopad by mělo rozbití monarchie a přesně to se taky následně stalo.

Dobře, pár maníků chtělo samostatnost, ale jejich procento dokládá, že jich bylo opravdu jen pár. Kvůli jejich náckovství jsme začali pořádat hlupácké zmenšování své zemičky až na dnešní flusandu, aneb flusem z jedné strany hranic na druhou, malý trh, ničemná armáda, žádné slovo...

0 0
možnosti

2. 7. 2017 22:51

Tak havně to bylo zcela zbytečné ( ostatně jako celá 1ww, to by bylo na dlouho), protože dnešní Eurohujeři se dobrovolně vzdali těžce nabyté národní suverenity.

0 0
možnosti
AR

2. 7. 2017 17:31

Ano, až po bitvě u Zborova (ukrajinsky Zboriv), se u nás začaly šířit informace, že proti R-U říši bojují i našinci. Do té doby se to nevědělo. Mezi naše občany to řekli ti, kteří z ruské fronty přišli zranění do lazaretů nebo na dovolenku.

0 0
možnosti
SH

S. Hammer

2. 7. 2017 17:46

Ano, mělo to určitý ohlas, protože válka vyvolaná šlechtou velmi zle doléhala na úplně všecky a nenávist lidí vůči strůjcům války vyvolala nerozumné řešení následující.

0 0
možnosti