Diskuze
‚Nový Concorde‘ blíže realitě. Tichý stroj NASA zvládne Londýn-New York za 3 hodiny
Děkujeme za pochopení.
Tiché lietadlo od NASA, áno NASA to sú tí kompetentní!
- NASA prijíma do zamestnania na najľahšiu pozíciu na svete: Ochranca Zeme pred votrelcami (Planetary Protection Officer):
J. Dřevojan
Jestli v době vysokorychlostního internetu, skypu má civilní nadzvukové letadlo šanci na přežití.
J. Řezák
Mám jen jedinou otázku: k čemu to bude dobrý? Přes Atlantik za 3 hodiny, no fajn. Dnes za 6 hodin - je to až takový rozdíl? Jeden pilot - no to snad ne, i na blbé lokomotivě musel být strojvůdce a topič a i když topič nebyl žádná myslivna, byl schopen to v případě potřeby zastavit. A jeden motor? Pokud vím, tak mezinárodní předpisy nedovolují veřejnou civilní přepravu osob s méně než dvěma motory. Asi, sakra, vědí, proč.
Jsem zvědav, kdy jim to zase rusáci obšlehou a potom jim to spadne stejně, jako TŮ 144. :-DD
P. Toman
A jinak jste duševně v pořádku? Já vím, jste, protože naznačujte, že padají jen ruská letadla... Oujéééé
S. Stardust
No a co teprve podle Concorde okopčený ́nový TU-144! ́ Putlerovský žebrákostán opět čeká až s čím přijde NASA aby pak putlerovští špindírové mohli kopírovat a krást potřebné technologie! Určitě budou do rusáckých hadraplánů montovat ten báječně v raketách Proton explodující motor RD-180! :DDDD
Tak si komunističtí proputlerovští kolaboranti počkejte, kdo přijde první s civilní verzí nadzvukového letounu! NASA nebo Roskosmos? USA nebo putlerovský žebrákostán alias říše zla? :DDDDDD
Aha - takže prozatím jsou na takový stroj (možná) peníze. A bude se hledat, co kdo za ty peníze postaví...
O pitomostech v článku, jež propíchl už diskutér níže, nemluvě.
To je bohužel velmi chabý článek. Redaktor problematice zřejmě vůbec nerozumí a nedal si ani práci pokusit se o to. Namátkou, jenom tak z hlavy:
- Nový letoun není žádný přímý krok k novému nadzvukovému dopraváku. Jde o pokusný stroj a pokračování už desítky let trvajícího programu NASA pro výzkum a potlačení sonického třesku.
- Ano jde o aerodynamický sonický třesk, nikoliv hluk motorů.
- Řada letadel X určitě nekončí programem X-30, na zjištění tohoto stačí otevřít wikipedii.
- X-30 "malý kosmický letoun" měl mít délku skoro padesát metrů a hmotnost přes sto tun.
- nadzvukový "obal" je správně česky obálka, tedy bez zkrácení "letová obálka".
B. Graf
Ano, je to velice trapný článek, je to ostuda, že to vůbec takto publikují. A patvar "Concordeu" je opravu silné kafe... :-)