Diskuze
Ruský tanker poprvé proplul skrz Arktidu bez ledoborců. I díky globálnímu oteplení
Děkujeme za pochopení.
J. Křivan
Vloudila se chybička. Na LN píší, že tanker "Dokáže prorazit led až o tloušťce 1,2 metrů." Skutečnost je však 2,1 metrů. Tedy skoro 2x tolik.
J. Křivan
Na novinkách to kupodivu mají správně.
"Při své první cestě tanker využil zabudovaného ledoborce, aby se dostal skrze led o tloušťce 1,2 metru"
Ach ty překladače, ten "zabudovaný ledoborec" taky nic moc.
Ve všech ohledech pozitivní zpráva.
I ekologové by měli jásat, že velké lodě, největší znečišťvatelé obvzduší, využívají kratší cestu a produkují méně jedů. Všechna pozitiva oteplování by byla na dlouhý článek.
Jen je komické, že si oteplování klimatu pyšné lidstvo připisuje na svůj vrub a chce ho dokonce uřídit !?
K. Jež 888
Lidstvo, tak jak ho známe a uspořádání světa, jak ho známe dnes končí.
Tady nejste pod člákem o řízené islamizaci Evropy.
Tohle je pozitivní vývoj v Arktidě.
Rusové dopravují zkapalnělý zemní plyn z Norska přes Arktidu na Jižní Koreu ? Komu to také přijde jako úplný blázinec ? Jako když u nás tahají kamióny zboží zbytečně zleva doprava, ale ještě v obludnějším měřítku ?
J. Křivan
Zkapalněný plyn se z Norska dopravuje do J. Koreji běžně. Novum spočívá ve využití kratší cesty. Zajímavé je ovšem prvenství Rusů v oblasti, kde se jí tu na LN kdekdo vysmívá. Tankery jsou součástí projektu Jamala společnosti Novatek, který ovšem první zkapalněný plyn bude mít k dispozici až koncem 2017. Značnou část technologie pro tenhle projekt dodává Čína, která je akcionářem společného podniku.