Diskuze
KLESLA: Zrušme taxi! Řešení problému taxislužeb je překvapivě snadné
Děkujeme za pochopení.
P. Horák
hele poctete si Kleslovi + diskusi, ono to leccos vysvetli
https://www.lupa.cz/clanky/hospodarske-noviny-opousti-jan-klesla-odchazi-do-lidovych-novin/
Presstitut jasnej :)
P. Horák
Rekzej neni tak nam zbyva Klesla. Uroven novinariny opravdu klesla, bez znalosti, bez nadhledu, jenom sproste vykriky bez jakekoli argumentace.
To okrádání cestujících se dělo už za komančů v šedesátkách, to je půl století nový režim to zdědil a nedělal s tím nic. Takže Praha si tím o Uber koledovala. A to není jediný problém, který se padesát let neřeší, protože papaláše nepálí.
P. Horák
Je to tak, Uber vzniknul jen proto aby tuhle vec vyresil, to je jasny. Magistrat za nic nemuze, on sice ma taxikare kontrolovat, stejne jako COI hospody, ale kdyz krade taxikar tak jsou vinni vsichni!
M. Půbal
Jednoznačně zrušit, včetně štaflů a flotil.
Taxi musí být provozované a regulované městem.
P. Horák
Kua to je sen kazdyho taxikare, dekuju ze jsi to pochopil a napsal. Muzeme mit nejlepsi taxisluzbu na svete a jde to snadno, staci jen chtit a vymahat pravo.
Jsem sice obecně zastáncem soukromého podnikání, ale ve specielních případech se neosvědčilo a měly by ho nahradit obce nebo stát. U taxislužby to už popsal pan Prokeš, na západ od nás jsou i exekutoři státními zaměstnanci a jistě se dá vyřešit i jejich motivace, aby si věřitelé přišli na své. Obdobně bylo špatné, když se obce zbavily místních monopolů typu krematoria, transfuzní stanice, problematiky vody apod., které by pod jejich správou přinášely zisk.
P. Horák
Ja bych to zkratil, Klesla vi o taxisluzbe kulove a je to klasicky presstitut, cist co pise nema smysl ani na to reagovat.
Nemam chut platit nejakemu taxikari za jeho "turbo". Dnesni stav je vysledek 25 let korupce prazske mestske rady.
Soudruh Lenin by nechal popravit celo mestskou radu. Neco podobneho bude asi konecny vysledek nasi slavne "parlamentni zkorumpovane demokracie".
M. Jech
Já zase nemám chuť na komouse,kteří by kdekoho stříleli pod záminkou vyřešení nějakého problému jen proto,že nic jiného,než krást a zabíjet neumí.
Před lety jsem u ČSD musel používat dálnopis, po čase se naučíte číst zprávu jen z děrné pásky. Před dálnopisem byl telegraf a četli jsme Morseho. Později přibyl fax. Kde jsou tato zařízení dnes, když e-mail je mnohem spolehlivější, dopis nahradila SMS a pošta krachuje, pára nahradila koně, páru vytlačily diesely a elektřina. Tak proč preferovat zastaralou taxislužbu v rukách povozníků s nevalnou pověstí, za kterou si můžou sami a omezovat nové technologie?
P. Horák
ja ja ko taxikar bych tu zastaralou regulaci zrusil, at si sakra kazdej dela co chce a za koli chce? prijdou turisti, mrznou zmokly, tak nasadim jako Uber nasobek 10x a maj kilak za 280 :)
K. Jireš
Pokud vím, tak Ťok se několikrát vyjádřil proti úplné deregulaci. Ono by to kromě zrušení taxametrů, značení vozu a dnes už překonaných zkoušek z místopisu obnášelo také rezignaci na vyšší pojistné za auta a častější prověrky technického stavu než u běžných smrtelníků.
P. Horák
Hele o tom to neni, vsechny ty kecy oko, to delaj presstituti. Jde jen o to ze Uber zamestnava uzbeky co jim dodava uzbecka mafie (muslimy - jeden z nich, taky ridic Uberu najel do lidi v NY) , ojebava dane pres holandsky sendvic, neplati DPH a tak muze byt o par korun levnejsi. A jde jen i prachy, kdyby Uber jako technologicka firma (coz neni) stal o desetikoruny vic, tak po nem nestekne pes.
Proč rušit taxi? Proč neprovozovat taxi samotnými městy? Je tomu tak třeba od nepaměti v Londýně a tam taxi funguje bezvadně. Taxi je tam v jedné barvě, taxikáři jsou zaměstnanci města s jsou vybíráni podle přísných kriterií a to jak se znalostí místopisů města, znalost jazyků, slušného chování ke klientům, dokonce jsou zaměstnáváni i tělesně postižení atp. U nás je taxislužba už z dob totality jen pro "vyvolené". Je nemálo případů, kdy taxikář napadl klienty, když mu odmítli uhradit přemrštěnou cenu, kterou si určil on sám, neboť vezl cizince. Pokud by se takto arogantně taxikáři nechovali, nikdy by uber neměl tolik klientů jako má. Kdo kdy s ubrem cestoval, ví, že jsou slušní, zbytečně nežvaní a hlavně jsou o 30% levnější než taxi. Taxikáři si budou muset zvyknout, že i jejich služba se bude vyvíjet, jako vše ostatní a sdílený jízdám se budou muset přizpůsobit, stejně jako se budou muset sdílenému bydlení přizpůsobit hoteliéři a majitelé pensionů, kteří rovněž protestují.
Zajímavé je i to, že i novináři ztrácí pomalu monopol na informování. (A také je to štve. a vymýšlí různé způsoby cenzůry pod praporem fake news.) Co řemesel již zmizelo, nebo jsou za exoty. Kolomazník, zvonař, uhlíř, kočí, podkovář ..... Taxikáři skončí také tak.