Diskuze
Češtináři: Podoba státní maturity by se měla zcela změnit
Děkujeme za pochopení.
V. Hlisnikovská
Úroveň výuky češtiny je krásně vidět na diskuzích. Sice studenti znají teorii a abstrakci, ale neznají vyjmenovaná slova, psaní i-y na konci sloves atd.
Neskutečný Kocourkov, jako vždy. Bývali hloupí úředníci MŠ prosadili cosi, do všichni rozumní kantoři naprosto odmítali. Oni však tvrdili, že to je to nejlepší pod sluncem. Po letech jiní hloupí úředníci MŠ přijdou na to, že je třeba celý systém od základů změnit. Jeden blbec vedle druhého. A opět z toho nevzejde nic rozumného. To by na ministerstvech nesměli sedět takoví hlupáci jako byla Valachová, Dobeš, Chládek, Liška, Štěch a další. Až na Fialu samí diletanti.
Petr Fiala je vysokoškolský profesor, specialista na politologii. Nic proti němu, ale nevím, co má společného s metodikou vzdělávání na školách základních a středních, případně středních odborných školách. Tady se bavíme o výuce češtiny a maturitě z ní.
Jde o to, co si kdo představuje pod pojmem "maturita". Samozřejmě, jde ji změnit nebo i zrušit, to je věc společenské nálady či poptávky. Jestliže je ukončení středoškolského studia rámováno maturitou, pak by její složení mělo být určitou náročnost. Řemeslník by se pak měl prokázat jinou kvalifikací, než je maturita, totiž učňovskými zkouškami, případně další kvalifikací, jako jsou tovaryšské a mistrovské zkoušky. A jsme zas na začátku, nic nového pod sluncem.
MATURITA JE RELIKTEM MINULOSTI.Snad z nostalgie a s přibývajícím počtem středoškolského vzdělávání je opravdu na nic.Řemeslný obor s maturitou nemůže konkurovat čistě gymnaziálním znalostem,ani způsobu výuky.Nebo se domníváte,že soustružník se znalostmi díla A.Jiráska,bude kvalitněji soustružit?
J. Dresler
a) vzdělanější soustružník bude pravděpodobně méně věřit Okamurovi, než ten nevzdělaný
b) možná bude správně používat interpunkce