Diskuze
Expertní tým se zastal speciálních škol. Inkluze by podle něj měla být na českých školách omezena
Děkujeme za pochopení.
J. Novák 801
To určitě! Po omezení inkluze by školy přestaly produkovat voliče socialitických stran...
Inkluze je výplod chorých mozků a podporovat ji znamená mít chorý mozek také. Dzp.
Zařadit mentálně retardovaného kluka do normální třídy je něco jako zařadit jako beznohého kluka do fotbalového mužstva.
J. Blatný
Dítě s mentální retardací nebo podobným mentálním hendikepem nepatří do normální třídy. A to ani tehdy, pokud by mělo z každé strany jednoho asistenta. Bude brzdit výuku v celé třídě, navíc kontakt s takovýmto jedincem není ničím inspirující pro ostatní (leda k černému humoru). Z pohledu zvyšování tvůrčího potenciálu alespoň té menšiny populace, která je toho schopna, by naopak bylo velmi žádoucí, aby velmi talentované děti dohromady sdílely jednu třídu. Nahradil bych proto zcestnou inkluzi dle mého soudu pro rozvoj společnosti mnohem výhodnější exkluzí.
Exkluze tady již je v podobě osmiletých gymnázií, nejsem si jistý, zda je to ta správná cesta.
J. Jurax
Ale trvalo to, než se ozval nahlas, byť opatrně, rozum.
Ale napřed se musel silou prosadit - samozřejmě ušlechtile motivovaný - diplomaticky řečeno nerozum.
A samozřejmě se to schová za experty, že podle nich by tedy měla - aby se napsalo naplno, že šlo o broskvovinu, na to ještě neuplynulo dost času, aby se zapomnělo, co za politiky to prosazovali.
Ale že to trvalo, než někdo začal napravovat ta zvěrstva po Valachové. Nikdo nedal českému školství takovou ránu, jako tato rudá kráva.
P. Beňo
Zažil jsem to ve škole u dcery, kdy dva kluci zcela paralyzovali výuku..nešťastní učitelka, nešťastní rodiče a nemělo to řešení...nejvyšší čas, aby zvátězil zdravý rozum ...a konec sociálního inženýrství a experimentů...jsou věci, které nelze "globalizačně" pojímat, třešně v Antarktídě neporostou...
Přesně tak. Inkluze ano, ale pouze u těch dětí, které doporučí do normálních tříd lékaři a psychologové a ne známosti rodičů těchto dětí. Je samozřejmé, že rodiče těchto dětí budou vždy pro, aby jejich postižené děti chodily do tříd se zdravými žáky. Vžijte se ale do role vyučujícího, který má v některých třídách i čtyři asistenty, kteří pomáhají s výukou těm zdravotně postiženým. Na vyučujícího je to obrovský tlak, neboť úplně jinak se učí třída dětí bez přítomnosti jiných dospělých a mnohem jinak třída s několika dospělými asistenty a ne všichni to zvládají. Před listopadem byly tzv. pomocné školy, které byly plné těch dětí, kteří byly bez tělesného nebo psychického postižení, kdy tenkrá k přeřazení do PŠ stačilo, že žák nebo žákyně příliš zlobil a odmítal se učit, přídaně byl romského původu. To bylo rovněž špatné, ale to nadšení pro inkluzi rovněž. Je třeba opět speciální školy zavést, ale ty musí být pod kontrolou dětských lékařů, psychologů a psychiatrů.
Máme známé, kde kdyby to bylo jen na učitelích tak by jejich syn do normální školy určitě nechodil. Teď studuje tuším třetí ročník vysoké školy a řekl bych, že patří tak k top 10% studentů.