ADAC dělí svoji statistiku do osmi kategorií, podle tříd. Výsledek? Nejklidněji se mohou za volantem cítit řidiči vozů značky Mercedes Benz, ty získaly prvenství ve třech z osmi hodnocených kategorií. Dalšími v pořadí se staly BMW a Citroën, každá s vítězem ve dvou kategoriích. Naopak nejčastěji potřebovaly pomoc automobily Chevrolet Matiz, Renault Kangoo, Opel Vectra a Ford Transit.
V kategorii nejmenších aut zvítězila trojice sourozenců Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo (vyráběná v továrně u Kolína), naopak nejčastěji potřeboval pomoc korejský Chevrolet Matiz.
Ve třídě malých aut se umístily na špičce modely BMW Mini, Ford Fusion a Mitsubishi Colt; nejhůře dopadl Fiat Punto. Nižší střední třídu opanovaly německé vozy. Špičkové hodnocení dostaly automobily Mercedes B, Audi A3 a BMW řady 1; nejhorší francouzský Peugeot 307.
Střední a vyšší střední třídu statistika ADAC spojuje, vrchol žebříčku je tak poněkud nesourodý: Mercedes C následuje BMW řady 3 a Audi A6. Poslední skončil Opel Vectra.
Statistika ADAC počítá jen auta, kterých se v Německu od roku 2004 prodalo minimálně 10 000 kusů. Proto jsou další tabulky skromnější. Mezi sportovními auty a kabriolety dopadly nejlépe Mercedes SLK, CLK a Peugeot 207 CC, jehož předchůdce 206 CC naopak propadl. Mezi SUV si nejlépe vedly BMW X3 a X5 následované Nissanem Qashqai, nejhůře Hyundai Tucson. Mezi minivany obsadily první příčky Citroën C4/Xsara Picasso, Seat Altea, VW Caddy, nejhorší pak Renault Kangoo. Z obecně poruchovějších velkoprostorových aut jsou na tom nejlépe VW Sharan/Seat Alhambra, Ford S-Max a VW Transporter, nejhůře Ford Transit. A škodovky? Do žebříčku se dostala pouze Škoda Fabia, Roomster a Octavia. Všechny se usadily zhruba uprostřed.