„Naše služby jsou zaměřené na tři procenta nejbohatších Čechů. Na tomto trhu chceme v budoucnu získat sedmiprocentní podíl, tedy přibližně 15 tisíc klientů,“ uvedl ředitel osobních finančních služeb banky Jiří Zelinka.
Banka působící na českém trhu od roku 1997 tak nyní kromě služeb pro velké firmy a investic do podílových fondů nabízí i běžné bankovní služby pro vybranou klientelu. Lidé, kteří do banky uloží více než milion korun, jsou pak osvobozeni od většiny poplatků. Ty, kdo toto kritérium nesplní, pak měsíční vedení účtu vyjde na 750 korun.
Hlavní zbraní v boji o klienty má být mezinárodní síť luxusních poboček. „Jsme především globální banka. Lidé dnes stále více cestují za zábavou i za prací a my jim můžeme nabídnout kvalitní služby po celém světě,“ řekl ředitel HSBC Bank pro střední a východní Evropu Guy Hamilton.
Klíčové je podle Hamiltona především kvalitní a bezpečné internetové a mobilní bankovnictví. Důležitá je také možnost jednoduše spravovat několik účtů v různých zemích z libovolného místa. Podle představitelů banky se tak jedná o první skutečně celosvětově propojené bankovnictví.
Klienti banky mají také nárok na okamžitou výplatu jednoho tisíce dolarů v případě, že se dostanou do problémů. O tuto sumu mohou požádat ve všech 36 zemích, kde mají služby osobního bankovnictví pod názvem HSBC Premiere zastoupení. Spolu s uvedením služeb Premiere banka zpřístupnila svou mezinárodní síť i pro střední a malé podniky. Doposud se v Česku soustředila pouze na velkoklientelu.
***
Důležitá je možnost jednoduše spravovat několik účtů v různých zemích z libovolného místa.