Mínil tím svůj projekt „superstezek“. S nimi už se začalo a v praxi to vypadá tak, že se na ulicích objevil slušně široký modrý pruh vyhrazený právě a jen pro kola.
Bicykl Johnson proměnil v jeden z klíčových argumentů své kampaně před volbami starosty v roce 2008. Nutno ovšem podotknout, že na tom pracoval vytrvale několik let. K „revoluci“ na londýnských ulicích vyzýval například už v roce 2006 a už tehdy z toho dokázal udělat navýsost politické téma. Ostatně, nezapřel v sobě bývalého novináře, schopného vysledovat problém a systematicky se mu věnovat.
***
PŘÍKLADY ZE SVĚTA
Nizozemsko V Amsterdamu se v 60. letech rozjel jeden z prvních systémů na půjčování kol. Kola byla poskytována zdarma. Do měsíce však byla většina kol ukradena a zbývající nalezena v přilehlých kanálech.
Dánsko Proti zlodějům kol a náhradních dílů vymysleli důmyslný systém v Kodani. V roce 1995 zde začali půjčovat speciální kola vyrobená ze součástek, která nelze použít do jiných kol.
Francie V Paříži funguje už třetím rokem systém zvaný Vélib, v rámci něhož je lidem k dispozici na 20 tisíc kol, a to na 1450 místech.
Čína Půjčování kol se osvědčilo ve městě Chang-čou. K dispozici je zde na 50 tisíc kol. Na stojany můžete narazit na každých 100 metrech. První hodina jízdy je zdarma.
Austrálie S půjčováním kol začalo město Melbourne v červnu 2010. Na začátku bylo k dispozici pouhých 10 stojanů, ale jejich počet rychle narůstá.