Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Boxster na cestě k dokonalosti

Česko

Že nevíte, co se na novém Porsche Boxster změnilo? Designu si moc nevšímejte, jiné světlomety, moderní LED diody na těch zadních a přepracované nárazníky pozná asi jen opravdový znalec těchto německých sportovních vozů. Malé zemětřesení se událo pod jednoduchými, ale extrémně přitažlivými tvary dvousedadlového Boxsteru.

Proti předchozí generaci se zvedl objem motoru, narostl výkon, v nabídce přibyla sedmistupňová dvouspojková převodovka a mimo jiné také samosvorný diferenciál. Porsche Boxster je opět rychlejší, zábavnější, prostě zase o kus lepší.

Tak jak jsme byli zvyklí u předchozích generací, i nadále pokračují dvě verze – Boxster a Boxster S. Výrazně se od sebe liší. Mají sice stejný základ, ale každý žije svým vlastním životem. Základní Boxster má klidnější povahu, uprostřed plochý šestiválec s objemem zvýšeným na 2,9 l (předtím 2,7 l) a výkonem 255 k. Největší novinkou je kromě přepracovaných vnitřností motoru přímé vstřikování paliva.

Touto inovací se dosáhlo snížení spotřeby paliva o 16 % a kratšího času potřebného ke zrychlení na 100 km/h. Jenže řidičským hříchem by bylo nevyužít extrémních schopností na silnici, chirurgicky přesného řízení a tuhého podvozku, který vás informuje o stavu každého centimetru asfaltu, po kterém právě jedete.

Ještě o jeden adrenalinový stupínek výš stojí ostřejší verze S se stejným šestiválcem, ale objemem zvýšeným na 3,4 l. Porsche v tomto případě díky úpravám na motoru překonalo magickou hranici 300 k – inženýři se dokázali dostat až na 310 k. Zadní kola je bez problémů zvládnou s pomocí samosvorného diferenciálu, kterým si mohou zákazníci svůj vůz nově dovybavit. Při jízdě tím získají ještě výraznější zpětnou vazbu, zvýšenou přilnavost a při průjezdech zatáčkami větší míru jistoty.

Jízda s Boxsterem S přináší nezředěnou radost z jízdy. Podobnou tuhost karoserie, zpětnou vazbu a komunikaci s řidičem jako u Boxsteru byste u konkurence hledali marně.

Nakonec nezbývá, než se zastavit u interiéru novinky, kde jedním z cílů bylo zvýšení komfortu cestujících. Pozice za volantem nepotřebuje komentář – je prostě po vzoru ostatních Porsche vynikající. Praktickou stránku vozu zastanou dva zavazadlové prostory o velikosti 150 a 130 l – jeden je v přední a druhý v zadní části vozu. Povedená je také plátěná střecha, jejíž stažení trvá pouhých 10 s a lze s ní manipulovat do 50 km/h.

Autor:

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...