Proti předchozí generaci se zvedl objem motoru, narostl výkon, v nabídce přibyla sedmistupňová dvouspojková převodovka a mimo jiné také samosvorný diferenciál. Porsche Boxster je opět rychlejší, zábavnější, prostě zase o kus lepší.
Tak jak jsme byli zvyklí u předchozích generací, i nadále pokračují dvě verze – Boxster a Boxster S. Výrazně se od sebe liší. Mají sice stejný základ, ale každý žije svým vlastním životem. Základní Boxster má klidnější povahu, uprostřed plochý šestiválec s objemem zvýšeným na 2,9 l (předtím 2,7 l) a výkonem 255 k. Největší novinkou je kromě přepracovaných vnitřností motoru přímé vstřikování paliva.
Touto inovací se dosáhlo snížení spotřeby paliva o 16 % a kratšího času potřebného ke zrychlení na 100 km/h. Jenže řidičským hříchem by bylo nevyužít extrémních schopností na silnici, chirurgicky přesného řízení a tuhého podvozku, který vás informuje o stavu každého centimetru asfaltu, po kterém právě jedete.
Ještě o jeden adrenalinový stupínek výš stojí ostřejší verze S se stejným šestiválcem, ale objemem zvýšeným na 3,4 l. Porsche v tomto případě díky úpravám na motoru překonalo magickou hranici 300 k – inženýři se dokázali dostat až na 310 k. Zadní kola je bez problémů zvládnou s pomocí samosvorného diferenciálu, kterým si mohou zákazníci svůj vůz nově dovybavit. Při jízdě tím získají ještě výraznější zpětnou vazbu, zvýšenou přilnavost a při průjezdech zatáčkami větší míru jistoty.
Jízda s Boxsterem S přináší nezředěnou radost z jízdy. Podobnou tuhost karoserie, zpětnou vazbu a komunikaci s řidičem jako u Boxsteru byste u konkurence hledali marně.
Nakonec nezbývá, než se zastavit u interiéru novinky, kde jedním z cílů bylo zvýšení komfortu cestujících. Pozice za volantem nepotřebuje komentář – je prostě po vzoru ostatních Porsche vynikající. Praktickou stránku vozu zastanou dva zavazadlové prostory o velikosti 150 a 130 l – jeden je v přední a druhý v zadní části vozu. Povedená je také plátěná střecha, jejíž stažení trvá pouhých 10 s a lze s ní manipulovat do 50 km/h.