Jednatel společnosti Expert Elektro Peter Weiss včera sdělil, že prodejny Expert Elektro evidovaly největší nápor zákazníků v době od 25. prosince do konce roku 2009, kdy se jejich obrat zvýšil o 42 procent. Zájem byl podle něj zejména o Wi-Fi zařízení, Blu-ray přehrávače, notebooky a televizory s plochou obrazovkou.
„Zákazníci v době vzrůstající nezaměstnanosti a ekonomické krize omezili výdaje a šetří. To, že otáleli s nákupem elektrovýrobků na období výprodejů a nižších cen, je v takové situaci typickým chováním. Navíc, většina z nich našla pod vánočním stromečkem peníze či dárkové poukázky,“ podotkl Weiss.
Utrácejí víc než před svátky Vyšší poptávku v lednu hlásí také internetový obchod Datart. cz, který po zahájení lednových výprodejů zaznamenal o osm procent vyšší návštěvnost než 10. prosince, kdy měl vrchol předvánoční poptávky. Zároveň návštěvníci utratili o 19 procent více peněz než v rámci předvánočních nákupů.
„Enormní zájem o lednové výprodeje tak potvrzuje, že zatímco před Vánoci se zájem zákazníků z velké části soustředí na malé domácí spotřebiče a elektroniku, vhodné jako dárky, v lednu realizují finančně náročnější nákupy,“ uvedla společnost Datart v tiskové zprávě zaslané.
Někteří obchodníci si pochvalují i prosincové prodeje. „I přesto, že největší nárůst prodeje jsme zaznamenali v posledním prosincovém týdnu, ukazují naše statistiky pozitivní údaje za celý měsíc. V porovnání s rokem 2008 vzrostl celkový obrat sítě za toto období (prosinec) o 13,5 procenta,“ podotkl Weiss.