O čínský trh mají zájem všechny přední světové automobilky, protože prodej zde rychle roste. Měsíční prodej aut v Číně byl vyjma dvou měsíců v letošním roce zatím vždy větší než ve Spojených státech. Čínská vláda v lednu představila plán na podporu automobilového sektoru, který zahrnuje snížení daní a subvence pro motoristy.
Hlavním konkurentem GM v Číně je německý Volkswagen. GM v zemi provozuje několik společných podniků, které pouze v září prodaly v zemi 181 148 vozů. Srovnatelné loňské údaje firma neposkytla. Podíl automobilky na místním trhu na konci září činil podle odhadů 13,4 procenta. „Prodej překračuje odhady a téměř všechny tržní segmenty zažívají růst,“ řekl prezident a výkonný ředitel čínských operací GM Kevin Wale. Dodal, že k růstu prodeje v zemi nejvíce přispívají zájemci o první vůz v malých městech. Za celý letošní rok očekává Wale nárůst prodeje o více než 40 procent.
Hlavním společným podnikem GM v zemi je Shanghai GM. Jeho prodej za devět měsíců stoupl o 40,4 procenta na 480 202 vozů. V samotném září společný podnik s čínskou firmou SAIC Motor Corp. prodal rekordních 71 566 vozů.
Prodej dalšího společného podniku na výrobu komerčních vozů SAIC-GM Wuling vzrostl za devět měsíců o 64,5 procenta na 801 869 vozů. Společnost FAW-GM Light Duty Commercial Vehicle Co., která vznikla teprve v srpnu, prodala v září 8780 lehkých nákladních vozů a dodávek. GM plánuje uvést na trh až 30 nových modelů.