Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Církev vybírá hned u vchodu

Pobouření mezi Pražany a rozčílení mezi turisty vyvolalo zpoplatnění celého prostoru katedrály svatého Víta, které ve středu jako nový majitel zavedla církev.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Krestan

22. 9. 2006 9:45
Má katolická víra solidní původ v Bibli?

Má katolická víra solidní původ v Bibli?

http://prokrestany.sweb.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://prokrestany.sweb.cz/

Vice o krestanstvi:

http://www.hcjb.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.hcjb.cz/

0 0
možnosti

Přihlížející

13. 9. 2006 9:28
Kdy si budeme moct koupit odpustky?

0 0
možnosti

michal

12. 9. 2006 22:05
vybírá kapitula, což je jen kapka v moři subjektů primitivy zvaných církev

asi to neumí  lépe..pokud by měla kontinuitu, jistě by to nebyl takový zlom...možná by měl být nějaký bezplatný čas...možná by měl být vstup zdarmna po odrecitování nějakého církevního textu...

minimálně ale vláda hradu se opmezuje a i panovník sio zvyká, že areál není jen pro něj a jeho majestát..

0 0
možnosti

ewa

12. 9. 2006 9:44
Notre Dame

Sice nevim, komu patri Notre Dame v Parizi, ale vstupny se tam teda neplati, stejne tak jako v jinych kostelech a katedralach po cele Evrope.

0 0
možnosti

diamant12@seznam.cz

24. 9. 2006 23:46
Re: Notre Dame

Ano máte pravdu, ale naše katedrála nyní nepatří státu. Souhlasím s placením. Aspoň lidi pochopí, proč musí platit a komu. Na druhé straně by stát do katedrály neměl dát ani korunu. Přeci katedrálu má nyní jiný majitel, Tak proč má na opravy a provoz platit daňový poplatník??8-o8-oR^R^ Vatikán má dost financí.

0 0
možnosti

mt

12. 9. 2006 9:33
Špatná informace , zavádějící titulek...

...a hned je tu diskuse..! 

Správa Pražského hradu měla snížit vstupné z okružní prohlídky ...to je vše. ZAHRNUJE do okruhu  katedrálu , která jí teď nepatří.

Hlavně že je na koho nadávat , že. 

0 0
možnosti

Lída

13. 9. 2006 9:27
Re: Špatná informace , zavádějící titulek...

Správa Hradu sice měla snížit vstupné na okruhu, ale to nic nemění na tom, že vstupné do části katedrály se neplatilo vůbec a teď se platí. Takže se nadává právem. Zajímavé ale je, že v chrámu sv. Mikuláše na Malé Straně se platí už dlouho a o tom se nijak moc nemluví. Přitom je to podle mě stejná sprosťárna.

0 0
možnosti

Průvodce

11. 9. 2006 20:19
A pak že je církev nezištná...

Bylo mi jasné, že to blbě dopadne, hned po tom soudním verdiktu. Vybírání vstupného hned u vchodu je zkratka sprosté. Nejde mi o tu stovku, cena by to byla přijatelná. Vadí mi způsob, jakým to vše bylo provedeno. Hned po převzetí natáhnout prováz hned u vchodu, ať prostě každý platí, katolické církvi na popularitě moc nepřidá. A pak se diví, proč je tu tolik ateistů. Pokud už církev má potřebu něco vybírat, proč tu nemůže dělat stejně jako Správa Pražsého hradu, tzn. až za příčnou lodi? Způsob, jakým to dělají teď, přináší jenom zmatek.

Tu stovku klidně zaplatím, ale ani to nemohu udělat normálně. U kasy je fronta, uvnitř tlačenice. Bývá tam tak 500 lidi na těch 20 m2, co jsou ještě zdarma. Průvodci s velkými skupinami nemají jinou možnost, než s nimi stát hned u vchodu a ukázovat těch pár oken, co je ještě z tohoto místa vidět. Návštěvníci nevidí v podstatě vůbec nic. Ty miliony turistů, kteří do Prahy přijíždějí, nakonec katedrálu téměř vůbec nevidí, přestože patří k nejznámějším památkám.

Představa, že jím cestvky zaplatí vstupné na úkor vlastních příjmů, je naivní, a kvůli konkurenci si nedovolí zvýšit cenu pro klienty. Tím se návštěva katedrály stává skoro zbytečnou. Jedná z nejkrásnějších staveb v Praze tak pro návštěvníky zůstane neobjevena.

Právě toto mi vadí nejvíce. No, a taky mi vadí církev svým nekonečným ujišťováním, že je vlastně nezištná a stárá se jen o duchovno...

0 0
možnosti

já, čtenář

11. 9. 2006 11:48
Popletové jsou Ti,

...kteří tvrdí že by to církvi nemělo patřit. Majitel má práva majitele, tedy i vybírat vstupné dle pravidel, které určuje sám. Katolická církev je z pohledu katolíka nekritizovatelná.  To je svět konzervativních hodnot. Konzervativní je i krása a nádhera katedrály. Pokrokáři (i kdyby byli antikomunisté) to nemohou pochopit.

0 0
možnosti

Faust

9. 9. 2006 11:13
Bohužel se z toho stal boj o Vikárku a snadné příjmy

Spor o chrám sv. Víta a přilehlé baráky vypadá na první pohled jako boj o největší klenoty českých dějin. Ve skutečnosti však jde jen o to, kdo si přivlastní zisky z vinárny Víkárka a dalších podnikatelských aktivit. Do roku 1989 využíval své nadvlády stát k důsledné kontrole církve i k jejímu pronásledování a o tom, v jak zuboženém stavu se nalézají některé z církevních staveb po čtyřiceti letech jeho "správy", netřeba mluvit. Po roce 1989 se zase licoměrně chová církev, která by ráda státu přenechala všechny povinnosti, které si za bolševika uzurpoval, ale zase mu odebrala finanční zdroje, včetně té vinárny Vikárka a dalších prostor umístěných na nejatraktivnějším místě v Praze. Obnovení provozu Vikárky a zřízení pár dobře fungujících (a hlavně nepředražených) hospod by se jistě na Hradě sneslo, vždyť nejbližší normální hospoda je od katedrály dvacet minut  pěšky - U Písecké brány... Ale zisky by se měly vracet především na údržbu Hradu a obávám se, že v současné době tam není nikdo, kdo by něco podobného mohl zajistit - ani kulaťoučcí kanovníci, ani neprůhledná Správa Pražského hradu.

Další text viz tady: http://blog.lide.cz/johanesdoktorfaust/2006/06/16/20" target="_blank" rel="nofollow">http://blog.lide.cz/johanesdoktorfaust/2006/06/16/20 

0 0
možnosti

Emerit

9. 9. 2006 10:50
Úvaha

Vybírání tak nehorázných poplatků je velkou ostudou církve.Ale pladby státu politickým stranám za získané hlasy je rovněž nehoráznost.Jen si představte že by tyto peníze nedostaly a museli fungovat jen z členských příspěvků. A církev darů věřících které vhazují do pokladniček a pytlíků kostelníků kteří jim těmi pytlíky třepou u obličeje při mších, pohřbech a různých jiných obřadech.Bylo by zajimavé sledovat kolik věřících by ubylo.KROM TOHO JSME PRÝ VE VYBÍRÁNÍ VTUPNÉHO NEJNENASYTNĚJŠÍ VE SVˇĚTĚ.Myšleno v porovnání peněženek.;-€;-€.

0 0
možnosti

gurmet

9. 9. 2006 11:10
Re: Úvaha

Když se člověk při čtení Bible soustředí na tuto otázku, tak se "církev " neštítila v žádné době jejího trvání za vybírání desátků a bylo jí jedno kde lidé na to veznou. Takže se nedivme že tato činnost přetrvává dodnes. Když dnes čteme články současných feldkurátů je to pořád dokola. Za KSČ se bojovalo za odluku státu a církve. Dnes by bez podpory státu zanikla. G.

0 0
možnosti

mirek

9. 9. 2006 8:49
A ROZDAVA OBRAZKY MASONNY.....

0 0
možnosti