Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Citroen mění svoji identitu

Česko

Rok 2009 znamená pro značku Citroen značné změny. Rozhodla se totiž zcela změnit svoji tvář a zaměřit se na nové skupiny zákazníků. Čím toho chce dosáhnout?

Nejviditelnější bude změna loga automobilky, ke které značka přistoupila po dlouhých 25 letech. Stále se jedná o dvojitý šíp, který je ale nyní více zaoblen a působí v duchu moderní doby trojrozměrným dojmem. Součástí změny image automobilky bude také předělání prodejních míst, které by mělo proběhnout během následujících pěti let. Měla by se vyznačovat originálním pojetím interiéru a samozřejmě novými logy na vývěsních štítech.

Současně s tím hodlá Citroen změnit přístup ke svým zákazníkům v tom smyslu, že se bude snažit lépe vyjít vstříc jejich individuálním potřebám. V duchu hesla „Když změna, tak změna“ došlo k přejmenování také sportovní divize automobilky ze jména Citroen Sport na Citroen Racing - snad alespoň Sebastien Loeb zůstane ještě nějakou dobu továrním jezdcem. Nová řada produktů DS Změna loga a prodejen ale není tím hlavním, co si Citroen připravil. Zřejmě kvůli tomu, aby se tato značka více odlišila od svého koncernového sourozence Peugeotu, oznámila, že hodlá v následujících letech uvést na trh trojici zcela nových modelů. Budou mít označení DS3, DS4 a DS5 a jejich cílem je v dané velikosti nabídnout specifický design, ale také kvalitu interiéru, která by mohla nést přízvisko prestižní. Všechny tyto vozy by současně měly svým zákazníkům nabídnout velmi široké možnosti individualizace výbavy.

Citroen zcela záměrně použil pro jejich označení písmena DS, protože právě takto označený model z padesátých let po celém světě proslul nejen svým výjimečným designem, ale především také pokrokovou technikou.

Koncept DS Inside První ukázkou tohoto přístupu je koncepční vůz DS Inside, který je reálným předobrazem prvního modelu ze zmiňované řady DS. Vzhled tohoto vozu se inspiroval u mnoha koncepčních vozů Citroenu a je zřejmé, že v reálném světě se bude jednat o skutečnou automobilovou osobnost. To je ale potřeba, protože v konkurenčním světě se bude muset utkat například s MINI, Alfou MiTo nebo také Fiatem 500.

Autor: