To znamená, že maminky dostanou papírové pleny ve všech velikostech, sušené mléko, kaše i dětské výživy. Pro ratolesti jsou připraveny rovněž speciální bazény, herny, divadla, automaty na limonády a zmrzlinu zdarma. Vyškolené chůvy jsou samozřejmostí. Například ve vyhlášeném, zároveň nejdražším dětském hotelu Alpenrose, ležícím patnáct kilometrů od lyžařského střediska Garmisch-Partenkirchenu, chůvy si s dětmi hrají tak, aby se jim nechtělo za maminkou a tatínkem.
Podle návštěvníků se dokonce převlékají za různé plyšáky a hrají si s dětmi na honěnou. Právě speciální zvířecí maskot konkrétního hotelu na děti zabírá a s hotelem se tak lépe ztotožňují. Hotel Alpenrose má proto za maskota lišáka Fridolína a Hagleitner v Zell am See opičáka Ponga.
I proto dětské hotely v zahraničí slaví v posledních letech velké úspěchy. Jsou vynálezem alpských hoteliérů v Rakousku, Německu, Švýcarsku či Itálii. V současnosti jich funguje na padesát.
„Dětské hotely tak prakticky existují výhradně v bohatých zemích nebo v místech, kam jezdí bohatí turisté. Vzniká tak poptávka po zajímavých produktech či službách, které se liší od běžného standardu,“ uvedl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.
Pokud by i přes vyšší cenu Češi chtěli dětský hotel navštívit, nemusí se bát, protože v mnohých z nich lze narazit na český nebo slovenský personál, což je pro komunikaci s dítětem mnohdy rozhodující.