Dopravní podnik v Praze si už zase dělá z lidí blázny. Tentokrát je dohnal do hodinových front na Opencard, kterou si přitom sám vymyslel a lidem vnutil. A ještě to poznámkuje na způsob, že si za čekání lidé mohou sami, že měli přijít dřív.
Tento podnik má vůbec v oblibě lidi všelijak peskovat a říkat jim, co a kdy mají dělat. Místo aby byl připraven svým klientům vždy a na úrovni poskytnout patřičné služby. Je otázkou, zda vedení firmy takto šikanuje cestující úmyslně, snad nějaký zvrácený způsob humoru, nebo jestli je to jakási obecná vlastnost veřejných dopravních podniků. Vzhledem k tomu, že totožné móresy vykazuje pražská firma, kam paměť sahá, zdá se být pravdivou druhá varianta. Je to patrně součást povahy dopravních molochů z přerostlým stavem úřednictva, jejichž další společnou vlastností je neschopnost vydělat si na sebe bez cizí pomoci.
Ostatně druhý výtečník, České dráhy, se také předvedl. Své tarify od prosince překopal tak, že se v nich vyzná jen absolvent matfyzu, a samozřejmě tím podražil. Ale možná si tuto „optimalizaci“ jen špatně vysvětlujeme. Čili dokud nás dopravci budou pravidelně obšťastňovat podobnými triky, betonová silničářská lobby se o své příznivce nemusí bát.