Jasně, určitě to je od těch nadnárodních korporací bohulibé, o tom asi není sporu. Na druhou stanu za tím hledejme hlavně pragmatismus. Oč jde?
Když se investiční banka Goldman Sachs rozhodla, že bude financovat vládám školy, poskytne peníze na výstavbu silnic a pomůže dalšímu rozvoji firem, mohlo by se zdát, že jí jde pouze o veřejné blaho. To, co ji však ve skutečnosti pálí, je ztráta důvěry investorů a obyčejných lidí poté, co se prokázalo, že banka záměrně uváděla investory v omyl na poli finančních instrumentů. Nic nového pod sluncem. George Soros málem položil na lopatky britskou libru, a jak se hleděl věnovat filantropii...
To, co ukazuje na daný problém nejlépe, je nedávná aféra golfisty Tigera Woodse. Poté, co se jeho „úlety“ provalily, stáhla společnost Gilette reklamu, v níž vystupuje. V byznysu totiž neplatí heslo „negativní reklama taky reklama“, naopak – ve světě financí je důvěra to nejdůležitější.