* LN Mají Pražané reálný důvod k obavám, že Praha bude během léta kvůli dopravním uzávěrkám ucpaná?
Letní uzávěrky jsou nutné, jenže už teď je dopravní situace v Praze hrozná. Proto pražský magistrát letos přišel s novinkou, že Ústav dopravního inženýrství dopředu zpracuje simulace a modely různých dopravních variant. Podle nich se bude rozhodovat, zda se všechny hlavní uzávěrky v létě zrealizují, nebo ne. Ty simulace jsou skutečně nutné. Jinak bychom mohli být překvapeni, že zácpy naprosto paralyzují dopravu v Praze.
* LN To vážně hrozí?
Všechno bude záležet na tom, jak dlouho bude uzavřen Vyšehradský tunel. Ten je totiž v nejcitlivějším místě dopravní sítě. Asi bude nutné zvolit objízdnou trasu tak, aby s tím byl co nejmenší problém. Pokud bude Vyšehradský tunel uzavřen kratší dobu, čtrnáct dní nebo tři neděle, neměl by být důvod k vážnému znepokojení.
* LN Kdy se podle vás Pražané dočkají toho, že Praha bude podobně jako třeba Paříž volně průjezdná?
Můj odhad je, že to bude za patnáct let. Do té doby by měl být hotov vnější okruh, následně vnitřní okruh a postaveny radiály. Dokud tohle všechno nebude, tak veškeré uzávěrky a rekonstrukce budou v nedokončeném systému komunikací dělat Praze velké problémy.
* LN Co by do té doby mělo město dělat, aby situaci alespoň trochu odlehčilo?
Mohlo by rychleji instalovat prvky telematiky a zpoplatnit vstup do vnitřního centra neboli zavést mýtné. Hlavním úkolem je ale dokončit obchvat města. A za drastickou věc považuji postup obyvatel Suchdola, kteří stavbu vnějšího okruhu blokují, a dokonce si na Prahu a Českou republiku stěžují v Bruselu. Suchdolští předvádějí naprosté neporozumění pro potřeby Prahy.