Neděle 16. června 2024, svátek má Zbyněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Dvě české reklamy uspěly na americkém festivalu

Česko

LAS VEGAS/PRAHA Hned dvě české kampaně se dostaly do finále jednoho z nejrespektovanějších mezinárodních reklamních festivalů Clio Awards. Na takzvaný shortlist byly zařazeny kampaně Direct pojišťovny „Zloději“ od reklamní agentury Mark/BBDO a televizní spot „Mnichov“ zvoucí na výstavu Republika v Národním muzeu. Tento spot vytvořila agentura Euro RSCG Prague. První práce zabodovala v kategorii kampaň, druhá v kategorii televizní, filmové a digitální reklamy. Cenu ale nakonec nezískaly. Jubilejní 50. ročník festivalu Clio Awards se uskutečnil ve dnech 12. až 14. května v Las Vegas. Tato soutěž rok co rok oceňuje práce výjimečné kreativitou, formou komunikace a dopadem na moderní kulturu. Zatímco v Evropě hraje v tomto směru prim festival Cannes Lions, Clio je nejvýznamnějším festivalem reklamy na americkém trhu a dominuje na něm zejména anglosaská reklama.

Kampaň „Zloději“ (na serveru YouTube se objevily jakoby amatérsky natočené záběry, kde dva mladíci otevírají cizí auta pomocí nejrůznějších bizarních předmětů) už získala Velkou cenu (Grand Prix) na festivalu na Mezinárodním festivalu reklamy Red Apple v Moskvě a v české národní soutěži kreativní reklamy Louskáček.

Spot Mnichov reaguje na české národní trauma - mnichovskou dohodu z roku 1938 (uklízečka v důchodovém věku utírá prach z vitrín v Národním muzeu a všimne si v jedné z nich vystaveného originálu této dohody - rozhlédne se, zda ji nikdo nevidí, a na vitrínu plivne).

„Výsledky z Clia jasně odpovídají na veškeré diskuse o tom, že v českých končinách není prostředí na reklamu světové úrovně,“ komentovala umístění na shortlistu agentura Mark/BBDO.

Autor: