Brusel přisype na dopravní uzly v Česku. Deset měst dosáhne snáze na evropské peníze, ale znamená to i závazky

Premium

Nové kolejiště na nádraží Praha-Smíchov | foto: Správa železnic

  15:00
Přicestovat z dáli kupříkladu vysokorychlostním vlakem a pak snadno, ideálně na tom samém místě, přestoupit třeba na místní železnici, autobus či městskou hromadnou dopravu. Na otravné přesuny třeba mezi místními nádražími by se rázem zapomnělo. Sen mnoha místních i přespolních by se ve vybraných českých městech mohl za několik let stát realitou.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Deset krajských měst se v dubnu v tichosti stalo součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Odhlasoval to dosluhující Evropský parlament. Jmenovitě se to týká Prahy, Brna, Ostravy, Plzně, Liberce, Olomouce, Ústí nad Labem, Českých Budějovic, Hradce Králové a Pardubic. Naopak se nedostalo na Zlín, Karlovy Vary a Jihlavu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.