* LN Jak se Kapsch vyrovnal s tím, že se zavedení elektronických vinět odložilo o pět let?
Je tu možnost zavedení právě výkonového zpoplatnění osobních vozidel. A viněty měly být krokem k tomu, aby se na tento systém dalo přejít.
* LN Otázka je, jak se k tomu postaví ministr Bárta.
Tento systém sem každopádně dřív nebo později přijde. Je to spravedlivější forma získávání prostředků. Když se dobře nastaví tarify, může se stát, že člověk, který používá dálnici méně často, zaplatí srovnatelně s dnešní dálniční známkou. Ovšem ten, kdo jezdí denně po dálnici, by zaplatil mnohem víc.
* LN Uvažuje se i o zavedení hybridního systému. V tom se také chce Kapsch angažovat?
Měli bychom zájem, abychom to byli my. Když už tady náš systém funguje a funguje dobře, tak je logické, abychom část služeb a aplikací mohli provozovat my. protože za mýtný systém ručíme.
* LN Vaše viněty jsou kritizovány pro mnohem větší náklady oproti papírovým známkám.
Byly to zkreslené informace těch, co se proti projektu postavili.