Neděle 16. června 2024, svátek má Zbyněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Grand Prix pro český spot

Česko

PORTOROŽ / PRAHA Nízkorozpočtový reklamní spot na přípravek Prostaben od pražské agentury Young & Rubicam získal Grand Prix v kategorii televizních reklam na mezinárodním reklamním festivalu Golden Drum v Portoroži. V téže kategorii uspěly ještě další dvě české kampaně. Série tří spotů, které si vytvořila sama společnost Sazka, dostala cenu Zlatý buben a nezisková reklama pro Unicef od agentury Euro RSCG Prague cenu Stříbrné paličky. Festival skončil minulý víkend.

Nejvyšším oceněním vyznamenaná televizní reklama podporuje přípravek určený na potíže s prostatou. Spot s názvem Pisoárie vyniká jednoduchým nápadem - na černém pozadí tryská fontána žluté tekutiny, k níž zní spokojená árie. „Reklama vznikala zhruba před třemi měsíci. Vymýšleli jsme ji rádi, i proto, že se tento problém bude brzy týkat i nás, stárnoucích reklamních tvůrců,“ uvedl pro LN kreativní ředitel Young & Rubicam Daniel Růžička. Spot už vyhrál cenu Golden Hammer na festivalu v Rize a minulý týden obdržel Zlatou pecku ve stejnojmenné domácí soutěži Asociace českých reklamních agentur. Zadavatelem reklamy byla farmaceutická společnost Delpharmea.

Zlatou pecku získaly také další v Portoroži oceněné české televizní reklamy, a sice série spotů Sazky a spot Euro RSCG pro Unicef.

Zvláštností reklamy na Prostaben je to, že se v celoplošném televizním vysílání vlastně ještě ani neobjevila. Podle Young & Rubicam se totiž její nasazení plánuje až na zimu. S festivalovými pravidly, podle nichž smějí soutěžit jen odvysílané reklamy, však prý tento fakt nijak nekolidoval: „Abychom ji mohli přihlásit do všech soutěží ještě letos, nasadili jsme ji na Óčku a Musicboxu, čímž jsme splnili pravidla kreativních festivalů,“ uvádí Daniel Růžička.

Autor: