Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Hamáček: Trauma mnichovské dohody nelze zapomenout. Dnes se z něj můžeme poučit

Trauma mnichovské dohody nelze podle ministra zahraničních věcí Jana Hamáčka (ČSSD) zapomenout. Je dobré, že se z něj můžeme poučit a máme dnes oporu v evropské spolupráci, uvedl v den 80. výročí podepsání mnichovské dohody Hamáček na Twitteru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

1. 10. 2018 8:27

Bylo to o nás bez nás. EU je dnes také o nás bez nás. Historie se opakuje a Němci zase, už po třetí předělávají Evropu.

0 0
možnosti
AN

1. 10. 2018 12:20

bez nás to nebylo. Hodžova (naše) vláda o týden dříve potvrdila přijetí německých požadavků. Pak Hodža odstoupil, z obav před veřejným míněním. Nastoupila vláda generála Syrového.

0 0
možnosti
RH

30. 9. 2018 15:37

Hamáček se poučil a proto zalezl až po paty do čínské řiti...

0 0
možnosti
JP

J. Patrick

30. 9. 2018 10:59

Co mela Francie udelat? Co mohl udelat narod, ktery byl absolutne vykrvaceny po predesle valce? Co mohla udelat GB, ktera byla na tom po vojenske strance jeste hure nez Francie? Jediny co mohli zvladnout by byl zasah na miste proti nemcum pri obsazovani demilitarizovane casti Ryna. To byla OSUDNA chyba.

Francie v podstate delala co umela. Jednala s Rusy o vzajememnem napadeni Nemecka ze dvou stran, to neslo z duvodu odmitnuti Polska. Jednala s CR ohledne uzavreni smlouvy s Polskem - tez slovanskym narodem, to neslo, ponevadz Polsko se chystalo spolu s Nemeckem zabrat CR.

Smlouvy chtela Francie upresnit, Benes byl proti, ale presto dle smluv byl zavazan, ze podpori Francii pri jejim napadeni, smlouvy byly reciprocni. Valka mezi nemeckem a Ceskoslovenskem nakonec nebyla, mezi Francii a Nemeckem ano. Francii prisla na pomoc Britanie, ovsem nemecka presila byla zasadni. Pro GB bylo jedinym stestim, ze byla ostrovem, kanal La Manche zachranil brity And that's good.

0 0
možnosti
PP

30. 9. 2018 12:57

Zůstává prostý fakt, že Francie ne jen porušila smlouvu, ale dokonce vyvíjela nepřátelský nátlak na československou vládu. Při tom případný boj na dvě fronty byl pro tehdejší Německo černou můrou, bylo slabší než později.

0 0
možnosti
JD

J. Dresler

30. 9. 2018 10:33

Škoda, že Beneš nebyl tak tvrdý a rozhodný muž, jakým je Hamáček ;-)

0 0
možnosti

30. 9. 2018 10:29

Ano, můžeme se poučit, bohužel to neděláme. Ono totiž poučení je jen jedno. Spoléhat se můžeme vždy jen sami na sebe. Nikoliv na někoho jiného, jak to stále děláme. Zásadně totiž jde o to, že každý si hledí především sebe a až teprve potom někoho, komu cokoliv slíbil. Jde o to, že žádný stát si za svými sliby nestojí, ani Francie či Anglie a nebo Rusko, USA, EU, ani kdokoliv jiný. Bránit si své zájmy musí především každý sám a až potom si jej ostatní začnou vážit. My jsme to ovšem nedokázali (ve většině případů zradou nejvyšších představitelů) už od doby bitvy u Lipan. Neustále se spoléháme na to, že naše problémy bude za nás řešit někdo jiný, lhostejno kdo. A tady je křen všech našich problémů, i doby po Mnichovské dohodě.

0 0
možnosti
AN

30. 9. 2018 10:23

Mnichovská dohoda jen potvrdila rozhodnutí naší vlády z 21.9.1938

0 0
možnosti

30. 9. 2018 10:31

Ano, byla důsledkem spolupráce naší vlády a prezidenta Beneše- vlastizrádce.

0 0
možnosti
PS

30. 9. 2018 9:19

Hlavně, že tento Aspen a Atlantic council lokaj v OSN vykládá o Krymu a roku 68. aniž by se slůvkem zmínil o události která se stala před 80ti lety.

Co kdyby se mutti Merkel a Macrónek rozčertili, že?

Současně provedl úlitbu PNAC a té neoconské partě kolem Trumpa.

0 0
možnosti
MK

M. Konečný

30. 9. 2018 8:50

"... Namísto práva silnějšího platí síla práva ...“. A na to pan Hamáček přišel jak?

0 0
možnosti
KB

30. 9. 2018 17:26

Třeba že jsme vyhráli spor o uprchlické kvóty proti celému Západu?

0 0
možnosti
JP

J. Patrick

30. 9. 2018 8:36

Jednim z duvodu, proc doslo k Mnichovske dohode bylo i to, ze pri Parizskych jednani 1918/19 ohledne zalozeni noveho statu s mnohonarodnostnim obyvatelstvem nazvaneho Ceskoslovensko doslo k velikemu tlaku E.Benese na pritomne zastupce jednajicich statu, ze z toho anglosasove a hlavne americane byli otraveni a ty promluvy (mozna lepe receno kecy) trvajici desitky hodin v podani ceske delegace zastinovaly podstatu a to, ze Benes v podstate lhal o poctu nemeckych cechu, ci ceskych nemcu ve spolecnem state. Kdyz toto v roce 1938 vyplulo na povrch, u zapadnich spojencu to podporilo myslenku na odevzdani uzemi s temito nespopkojenymi obyvateli Nemecku, tzn Hitlerovi. Toto si cesi pomerne malo uvedomuji. V Parizi slibil Benes, ze CR bude druhe La Suisse, coz nikdy - NIKDY nebylo!

Benes nemel byt pozdeji NIKDY presidentem, byl to v podstate on, kdo zatahl ceskoslovensko do sparu CCCP a to smlouvou z r 1943 !

0 0
možnosti
JD

30. 9. 2018 8:45

Je to tak. Beneš byl neštěstím pro tento národ.)

0 0
možnosti
KH

30. 9. 2018 6:39

Nepoučili jsme se . Němci obsadili celou zemi, Francouzi na nás štěkají a Italové mají blbě kecy.

0 0
možnosti
JF

30. 9. 2018 8:30

A jen ti milí Rusové číhají zatím za bukem, že pane Horák!

0 0
možnosti