Pátek 7. června 2024, svátek má Iveta, Slavoj
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Inzerát na tmu

Česko

Dráhy předstírají, že reklamou něco zlepší

České dráhy si za peníze od nás všech (dráhy jsou přebohatě dotovány státem) zaplatily inzerát v Hospodářských novinách, ve kterém nás přesvědčují o tom, jaká že jsou báječná instituce. Nejsou v tom samy, například Lesy ČR utrácejí za inzerci, která nás informuje třeba o tom, že to v lese voní, též hromadu milionů. Že je to směšné a k ničemu? Možná ne tak docela, třeba taková reklama přesvědčí tu část občanů, která nejezdí vlakem a nechodí do lesa, o tom, že dotyčné podniky mají nejlepší management ze všech možných. A to je skutečným cílem těchhle potěmkiád.

My, kteří jsme si během uplynulého víkendu užívali služeb ČD, jsme si vytvořili názor svůj - podle situace. Některé vlaky jezdily na čas, spousta jich byla zpožděných, nedá se říci, že by kalamitu dráhy nezvládly, ale nedá se také bezostyšně tvrdit, že bylo vše skvělé. Dráhy například připouštěly problémy na jediné trati, zatímco i zběžným pohledem na zpravodajské servery bylo možné vytvořit hodně dlouhý seznam zpožděných vlaků na mnoha místech.

České dráhy nás v inzerátu ujišťují, že za marketing v tomto roce utratí „jen“ 243 miliony, přičemž v roce 2008 to bylo milionů 450. Hezké, a z toho se máme radovat? Když někdo zarazí nemyslné plýtvání, není to spíš samozřejmost než zásluha? A inzerát drah v novinách, jejichž čtenářstvo jezdí většinou služebními auty, je správná investice? Na marketingu by ČD mohly nesporně ušetřit mnohem a mnohem více, jenže to by si musely připustit, že jsou většinou dražší a pomalejší než autobusová konkurence a velká část cestujících využívá jejich služeb z nezbytí, nikoli z plezíru.

Čtěte „Žaluda si z cestujících...“ na straně 6

Autor: