I proto vzniká instituce, která se pracovně nazývá silniční inspekce. Ministerstvo dopravy do ní chce transformovat svoji podřízenou organizaci Centrum služeb pro silniční dopravu, která kontrolní vážení dosud zajišťovala jen po technické stránce. Resort zdůrazňuje, že se nejedná o nově vytvořený orgán, ale o rozšíření pravomocí současného.
Kromě vážení náklaďáků má mezi její pravomoci patřit například kontrola technické způsobilosti vozidel, povinných přestávek a odpočinku, zaměřovat se bude i na podvody s tachografy či používání emulátorů připojených za řídicí jednotku, která zabraňují přimíchávání AdBlue do paliva. Tím se snižují náklady, avšak výrazněji poškozuje životní prostředí.
Ceny pohonných hmot klesají všude, D1 se však vymyká. Co na podivnou cenotvorbu říká úřad? |
„Přetížené kamiony znamenají riziko nejen z hlediska bezpečnosti silničního provozu, ale především významně poškozují silniční infrastrukturu. Jejich dopad na ni je mnohem závažnější než u osobních vozidel i těch nákladních, která se pohybují v zákonné hranici,“ sdělil serveru Lidovky.cz ministr dopravy Martin Kupka (ODS) s tím, že je třeba zajistit efektivní vymáhání pravidel u českých i zahraničních dopravců.