Začnou-li české domácnosti kvůli krizi omezovat své rodinné výdaje, peníze na dovolenou jsou až jednou z posledních položek, na které sáhnou. Vyplývá to z včera vydané mezinárodní studie Barometr Cetelem 2009.
Jen asi čtyři procenta respondentů jsou ochotna v případě omezování svých výdajů oželet letní dovolenou u moře. A to je nejméně ze 13 zemí Evropy, kde společnost Cetelem výzkum prováděla. „Češi jsou v chápání dovolené skutečně unikátní a nepovažují ji za úplně zbytné zboží. Proto ani neočekáváme, že se výdaje domácností na dovolenou letos dramaticky propadnou,“ uvedl Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří.
Více čtěte na straně 15
***
V čem se Češi
v krizi uskromní
Alkohol a tabák 34%
Restaurace a kavárny 19%
Doprava 9%
Potraviny 4%
Letní dovolené u moře 4%
Vzdělávání a zdraví 1%
Pramen: Barometr Cetelem