Už když byl během tiskové konference automobil schovaný pod plachtou, byly zřejmé jeho značné rozměry. Technické údaje mluví jasnou řečí a prvotní zdání potvrzují: délka 5 metrů, výška 1,56 metru a rozvor náprav přesahující třímetrovou hranici.
Podle slov Iana Robertsona, který je členem představenstva bavorské značky odpovědným za prodej a marketing, se BMW tímto vozem snaží vyjít vstříc měnícímu se životnímu stylu náročných zákazníků po celém světě. Bylo zřejmé, že představený koncept se snaží vyhovět mnoha rozličným nárokům.
Zatímco například svým vzhledem se splývavou zádí a propracovaným interiérem se snaží evokovat lehkost a eleganci klasických kupé, tak v praxi ukázal, že prostorem v zádi se vyrovná luxusním limuzínám. Přitom ale současně nechce nijak zaostat v otázkách praktičnosti. Představený koncept je proto vybaven zadní výklopnou stěnou, která se buď otevře celá jako v pětidveřovém hatchbacku, nebo je možné samostatně otevřít pouze její spodní část, a tímto poměrně omezeným prostorem naložit zavazadla. V principu se jedná o podobné řešení, které používá i česká Škoda Superb.
Mně osobně se na konceptu líbila také bezrámová okna a hlavně zvýšená poloha sedadel, která byla někde na půl cesty mezi klasickými SUV a běžnými osobními vozy. Podobné řešení nabízí například i Mercedes-Benz u své třídy R.
Představený koncept řady 5 GT je pokračováním trendu, který je vidět i v nižších segmentech trhu a spočívá v křížení automobilů jednotlivých kategorií. Představený vůz je zajímavou kombinací různých druhů automobilů, BMW k tomu navíc slibuje, že v kombinaci s pohonem zadních nebo všech kol nabídne i pro tuto značku typické jízdní potěšení.
Když se ale podíváme na představený koncept z jiného úhlu pohledu, zjistíme, že BMW v něm současně naznačuje, jakým směrem se vydá v případě šesté generace standardních modelů řady 5.