Pondělí 20. května 2024, svátek má Zbyšek
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Česko

Vlakem až na letiště do šesti let. Zmapovali jsme, jak se pokročilo s 11 etapami na dlouho očekávané trase

ilustrační snímek | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Premium
Svým významem se může měřit s „pražskou“ částí dálnice D1 od Chodova do Mirošovic. Lidovky.cz přinášejí inventuru toho, v jaké fázi je výstavba a oprava železniční trati Praha–Kladno včetně odbočky na Ruzyni.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Přinejmenším pro obyvatele severozápadní části prstence okolo Prahy, ale i valnou většinu dovolenkářů, je projekt modernizace železnice z metropole do Kladna vyhlíženou akcí. Jejím benefitem bude pohodlné a rychlejší cestování z centra Prahy na letiště v Ruzyni, jež loni odbavilo na 15 milionů cestujících. Lidovky.cz zmapovaly, jak se projekt opravy stávající trati, zčásti i nově budované, za přibližně 50 miliard korun vyvíjí.

Z jedenácti úseků projektu – dříve známého jako rychlodráha – mezi největším městem v ČR a největším městem Středočeského kraje, už je jeden hotový, na třech se staví a zbytek je ve fázi projektové přípravy. Vyplývá to z informací, jež Lidovky.cz poskytla Správa železnic. Celkové zprovoznění trati se předpokládá v roce 2030, už o rok dříve mají vlaky vozit cestující na části z ní, a to v úseku mezi Kladnem a Veleslavínem.

1. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu

Už skončila, práce probíhaly mezi lety 2017 až 2020. Původně mělo být hotovo o rok dříve, jenomže stav některých oblouků viaduktu se ukázal být horší, než se očekávalo. Oprava odstranila nevyhovující stav konstrukce, díky čemuž klesla hlučnost projíždějících vlaků. Nyní je na Negrelliho viaduktu zavedena traťová rychlost 60 km/h, což dle Správy železnic (SŽ) přispěje k „vyššímu počtu vypravovaných vlaků a větší plynulosti provozu“.

2. Stanice Praha Masarykovo nádraží

Bude výchozí stanicí tratě na letiště v Ruzyni. Na nejstarším nádraží v Praze – první vlak sem dorazil 20. srpna 1845 – se staví od počátku letoška, aktuálně se dělá archeologický průzkum. Část kolejí už je vytrhána a některé objekty v areálu nádraží strženy.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!