Pravděpodobně už v příštím roce by ale měla v Brně fungovat čtvrtá tuzemská velká mycí linka. Bude jednou z hlavních součástí nového brněnského odstavného nádraží za dvě a tři čtvrtě miliardy korun. „Stavební práce jsou v plném proudu,“ potvrdil LN Karel Janků ze Správy železniční dopravní cesty. Linku totiž nebudou provozovat České dráhy, ale tato státní organizace. Vyčistit by měla řádově desítky vagonů či lokomotiv denně.
Na jihu Brna nyní finišují stavební práce jak na první části odstavného nádraží, tak na příjezdu k němu. Zmizí nejproblémovější brněnský přejezd se závorami v Sokolově ulici. Železničáři však mají problém, protože firma, které patří jeden z pozemků u budoucího vyústění podjezdu, neuprázdní včas pozemky. Neměla totiž dostatek času k zařízení nového výrobního závodu. Podle původních plánů měla auta novým podjezdem jezdit v zimě letošního roku, celá první etapa nového brněnského odstavného nádraží pak měla být hotova příští rok v květnu. Nyní železničáři nevylučují, že stavba dostane až půlroční zpoždění.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno