Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Brankář láká na fotbal, lehátko do kina. Vizuál Prahy 10 stojí na římské desítce

Česko

  12:16
Městská část Praha 10 ve čtvrtek představila nové logo, které odkazuje na římskou číslici X. Radnice novou vizuální identitu a logo vybrala v soutěži, o kterou se postarala organizace Czechdesign. Vítězný návrh zpracovalo grafické studio MadLove. Celkové náklady přesahují milion korun. Radnice náklady gájí, logo prý bude sloužit mnoho let.

„Dlouho nám chyběla jednotná vizuální identita a jasně rozpoznatelné logo, které by nás spojovalo. Vítězný návrh z dílny MadLove toto napravuje a dává nám možnost začít budovat unikátní značku. Nový styl se postupně propíše do všech komunikačních kanálů, do tiskovin i brandingu radnice,“ uvedl starosta Prahy 10 Martin Valovič (ODS).

Radnice dosud využívala jako logo městský znak, ten však historicky odkazující pouze na čtvrť Vršovice. Radnice tak postrádala ucelený vizuální systém, který by šlo využít i v digitální formě.

Vítězná vizuální identita je založena na římské číslici X značící deset. Ta je podle Pavla Mádla ze studia MadLove přímočarým a rozeznatelným symbolem. „Poznáme jej, i když na sebe vezme různé podoby a formy provedení. V tom vidíme sílu identity. Vybízí ke kreativitě a volné interpretaci,“ vysvětlil.

Líbí se vám nový vizuální styl Prahy 10 založený na logu s římskou desítkou?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00pátek 16. února 2024. Anketa je uzavřena.

ANO215
NE73

„Naším záměrem bylo vytvořit profesionální, hrdou a seriózní identitu městské části, jakou ji člověk od úřadu očekává a chce, ale která zároveň dává prostor i pro svobodnou interpretaci, je pro občany lehce uchopitelná, lidská a přístupná,“ dodal.

Vítězný návrh autoři doplnili i vizuály s kreativním znázorněním tématu. Ty se týkají například různých událostí nebo svátků.

Nová vizuální identita stála městkou část zhruba milion korun. Šest set tisíc je samotná smlouva s vítězem, která zahrnuje mnohaměsíční spolupráci při implementaci, zaškolení grafičky městského úřadu, grafický materiál, a tak podobně. Další částkou zhruba tři sta tisíc je pak organizace soutěže společnosti Czechdesign, dále pak DPH. Další už menší částky jsou licence na písmo, skicovné pro další účastníky a odměny pro odbornou část poroty,“ vypočítal zastupitel Prahy 10 Adam Šilar.

„Cenově jsme se dostali níže než Praha 6 se stejným typem soutěže před rokem a půl a na podobnou úroveň jako výrazně menší města jako jsou Cheb, Břeclav nebo Frýdek-Místek. Identita bude používaná léta, ideálně desítky let. To je potřeba si také uvědomit,“ dodal Šilar k částce.

Organizace Czechdesign, která měla soutěž na novou značku na starosti, se zaměřuje na rozvoj designu a architektury v České republice. V posledních letech organizovala soutěže na nové vizuální identity dalších městských částí, Prahy 3 a Prahy 6.

V prvním případě uspělo logo složené ze tří čárek od týmu Jakub Vaněk Studio, které radnice třetí městské části začala používat v roce 2020. Soutěž Prahy 6 vyhrálo v roce 2022 studio ReDesign s logem v podobě štítu se zaoblenými spodními rohy a nápisem „Praha 6“.

Autoři: ,