Francouzi dají za významného producenta šperků a hodinek 3,7 miliardy eur (zhruba 90 miliard korun). Zaplatí tak cenu, která je o 61 procent vyšší, než je tržní hodnota Bulgari na milánské burze.
„Z finančního hlediska není obchod pro LVMHterno. Ze strategického hlediska je to ale excelentní tah. Hodinky a šperky jsou nejrychleji rostoucí segmenty luxusního zboží,“ uvedl pro agenturu Bloomberg analytik Evolution Securities Andrew Holland.
LVMH vydá 16,5 milionu svých akcií, které vymění za 152,5 milionu akcií Bulgari. V italském podniku tak získá podíl 50,4 procenta. Rodina Bulgariů se naopak stane druhým největším rodinným akcionářem LVMH a jmenuje dva zástupce do rady francouzského podniku. „Náš vstup do LVMH umožní Bulgari posílit celosvětový růst a uskutečnit řadu významných synergií,“ oznámil po uzavření obchodu ředitel Bulgari Francesco Trapani. Bulgari bude podle analytiků profitovat z celosvětové obchodní sítě LVMH a francouzská společnost bude naopak moci využít novou akvizici v souboji s konkurenty, jako je například Richemont.
„Bulgari je jednou z nejznámějších šperkařských značek na světě a finanční síla LVMH jí dává další významný růstový potenciál,“ říká analytik společnosti Bernstein Luca Solca.
LVMH aktuálním obchodem svůj byznys s hodinkami a šperky zdvojnásobí. Podle odhadů bude tento segment tvořit 10 procent prodejů společnosti a 6 procent jejího provozního zisku.
Z perspektivy LVMH se luxusu daří. Cena jejích akcií se za poslední dva roky ztrojnásobila. Její tržní hodnota je v současnosti téměř 55 miliard eur. Zakladatel a ředitel LVMH Bernard Arnault se stal díky výsledkům své firmy nejbohatším mužem Evropy. Časopis Forbes odhaduje výši jeho jmění na zhruba 20 miliard eur.
Do portfolia LVMH v současnosti patří například kabelky Louis Vuitton, šperky Chaumet a Fred, módní značka Kenzo, šampaňské Moët & Chandon, koňaky Hennessy nebo hodinky TAG Heuer.
***
Vývoj ceny akcií společnosti LVMH Cena na pařížské burze v eurech za akcii
Zdroj: Reuters