Pátek 20. května 2022, svátek má Zbyšek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Macek se těší, jak mu poletí jeho „raketa“

Česko

PRAHA Zdaleka ne všichni čeští účastníci odstartují zítra z Lisabonu vstříc africkým etapám s coubertenovským heslem ve štítě.

V Česku v nejsledovanější kategorii kamionů mají vysoké ambice zejména Aleš Loprais, který obhajuje třetí místo, do desítky by chtěl skončit i Tomáš Tomeček, který dokonce po boku Alešova strýce Karla v roce 1995 poznal, jak chutná dakarský triumf, a v roce 2003 už v roli řidiče dojel druhý. Konkurence je ale skvěle připravena. Posádky tahačů MAN, DAF, Kamaz, Ginaf či Hino netouží po ničem jiném, než dojet k cílovému Růžovému jezeru na co nejlepším místě.

Jen premiérový loňský start stačil motocyklistovi Martinu Mackovi k tomu, aby zaujal pozornost tovární stáje Yamaha Europe a letos už jede v jejích barvách a k dispozici má dokonce mechanika.

„Samozřejmě, že teď mám větší ambice, než bylo loňské patnácté místo. Krásné by bylo skončit do desítky,“ nezastíral cíl někdejší endurový reprezentant a účastník motocyklových Šestidenní. S převahou strojůKTM bude bojovat s Yamahou WR4450F, která je upravena na pouštní kit. „Loni jsem jel na amatérské motorce a když to srovnám, cítím asi takový rozdíl, jako mezi trabantem a mercedesem. Věřím, že mi to poletí jako raketa,“ říkal s úsměvem Macek.

Macháček se chce hlavně bavit Na čtyři vítězství by mohl navázat dakarský nezmar na čtyřkolovém motocyklu Josef Macháček. Letos se představí s novým strojem, který nazval „Pouštní bouře“.

„Uvidím, jestli vydrží odlehčená převodovka a jestli bude stačit menší nádrž. Určitým způsobem jdu do rizika, vše jsem vsadil na váhu. Zhubnul jsem o osm kilo, motorka je proti předchozí lehčí o šedesát. Asi proto mi nikdo ani manželka nevěří, že si chci Dakar hlavně užít a ujet co nejvíc kilometrů. Žena tvrdí, že tam jedu zase vyhrát, ale já se chci opravdu hlavně bavit,“ smál se 50letý matador.

S bývalým továrním vozem Mitsubishi L200 Evo, s nímž bojoval před pár lety o přední umístění Portugalec Carlos Sousa, vyrazí z Lisabonu dvojice Miroslav Zapletal, Miloslav Jenáček. „Máme lepší auto než loni, takže by mohl být lepší i výsledek,“ přál si řidič, který loni projel cílem na 54. místě.

Ke zlepšení by mu mohli pomoci i dva doprovodné kamiony, z nichž ten řízený Robertem Randýskem je přihlášen i do soutěže a bude plnit funkci „rychlé asistence“. Takový servis si nemohli dovolit ani Loprais či Tomeček.

Autor:

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat