Středa 22. května 2024, svátek má Emil
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Natočíme i seriál, československý

Česko

Potvrdilo se, že český divák má rád českou klasiku, starší tvorbu nebo novou původní, říká Janka Vozárová, šéfka digitální televize Barrandov. Dnes je to rovných pět měsíců, co stanice odstartovala.

* LN Na konci května jste se rozloučili s ředitelem zpravodajství Markem Vraným. Proč?

Nemáme ambici dělat zpravodajskou televizi, na trhu je jich dost -a zaběhnutých. Z licence přitom zprávy musíme mít, ovšem dohodli jsme se, že je budeme mít jen krátké. Práce pro šéfa zpravodajství v pravém slova smyslu u nás není.

* LN Pan Vraný u vás ale víc než rok působil. To teď plochu pro zpravodajství zužujete?

Máme publicisticko-zpravodajský formát „90 minut“, který pan Vraný navrhl a uskutečnil, ale v podzimním schématu, od září, má nabrat jinou podobu. Proto jsme se korektně rozloučili.

* LN Řekli jste mu něco ve smyslu „chceme méně zpravodajský pořad, už tu pro vás není místo“?

Ano, bylo to ze strany televize. On se cítí víc zpravodajcem.

* LN Prý jste rozloučili i s ředitelem výroby Petrem Nezvalem.

Ještě jsme se nerozloučili.

* LN Odchází tedy?

On sám se rozhodl, že odejde. Rezignoval na funkci. Ještě ji ale vykonává, jeho rezignaci jsem zatím neakceptovala. Další spolupráci s ním si umím představit, záleží to ještě na vzájemné komunikaci.

* LN Proč chce odejít?

Možná mám na své podřízené vysoká kritéria. Výrobní ředitel je pro mě strážce rozpočtu. A v rozbíhající se televizi, kdy každou korunu musím třikrát obrátit, chci určité věci ve výrobě víc propracované. To je přirozené, nic osobního.

* LN Rozpočet ovlivňuje i obchodní ředitel. Toho ale nemáte. Proč?

Zastupuje nás mediální agentura Media Master, ta tvoří naši obchodní strategii. V televizi se obchodem zabývá jen jeden člověk, koordinátor obchodu, který je prostředníkem mezi agenturou a televizí.

* LN Investice do rozběhu TV Barrandov údajně činila miliardu korun. Už jste ji celou investovali?

Je plánovaná na dobu prvních tří let. Projekt počítá s tím, že ve čtvrtém roce bychom se dostali na nulu, do té doby počítáme s generováním ztráty do výše miliardy.

* LN V lednu jste navýšili základní jmění o 400 milionů korun, teď je téměř 600 milionů.

Ano, slouží to ke krytí provozu.

* LN Kolik budete investovat letos, v prvním roce vysílání?

Včetně náběhu a na letošní činnost do konce roku počítáme plus minus s pěti sty miliony korun.

* LN Jak se vás dotkla hospodářská krize, potažmo pokles výdajů do reklamy?

Obecně se předpokládá, že reklamní trh klesl o 20 až 40 procent. My ovšem startujeme z nuly, a tak každé číslo je pro nás pozitivní.

* LN Za první čtvrtletí jste podle monitoringu TNS na reklamě vydělali 35 milionů, ve skutečnosti je to méně, protože v tom nejsou zohledněny bonusy ani slevy. Jaký jste měli letošní plán?

Počítali jsme s výnosy sto milionů korun. To asi nenaplníme, promítne se tam dvacet třicet procent poklesu na trhu.

* LN Krátce po startu jste inzerentům nabízeli až třetinové slevy oproti standardním. To trvá?

V prvním kvartálu jsme dávali zaváděcí ceny. Teď, když jsme od června vstoupili do přesného peoplemetrového měření (televize tak může inzerentům ukázat, kolik přesně se na jaký pořad dívalo lidí - pozn. red.), chceme nastavit standardní postup při stanovování cen, jak je na trhu obvyklé.

* LN O prvním měřeném víkendu se ukázalo, že vaším nejsledovanějším pořadem byl klasický český seriál Panoptikum města pražského, s podílem diváků 6,61 procenta. V měsíčním průměru míváte necelá dvě procenta. Tím jste si vlastně splnili cíl pro letošní rok, je to tak?

Tento rok jsme si dali cíl dvě až tři procenta, chceme se přiblížit té vyšší hranici. Když startovaly tematické stanice, po roce mívaly necelé procento. Naše čísla nás tedy plní optimismem.

* LN Jednu z firem vašeho akcionáře Tomáše Chrenka, Moravia Energo obchodující s elektřinou, poslal soud nedávno do konkurzu. Nemůžou tyto problémy v důsledku zapříčinit, že nebudete mít dost peněz na provoz?

Nejsem oprávněna se vyjadřovat za ostatní aktivity skupiny. Tyto věci ale nejsou propojené. Nemyslím si, že by nás to mělo nějak ovlivnit. Samotná Moravia Steel patří ke skupinám s nejnižší mírou zadluženosti.

* LN Slyšel jsem, že majitel Barrandova měl nedávno možnost televize i přilehlé ateliéry prodat, jednal údajně s televizí Nova a také s americkým koncernem Warner, který v Nově čerstvě vlastní třetinu. Je to pravda?

Podívejte, mediální byznys není pro skupinu klíčový. Vidíte sám, že přežívají silnější. Je logické, že když přijde vhodný strategický partner, který podniká v oblasti mediálního byznysu, a projeví zájem o vstup - proč by se tomu vlastník bránil, když by to jeho mediální divizi posílilo. Není žádná tajnost, že pokud se objeví zajímavý partner a projeví zájem o vstup do televize nebo i do ateliérů, určitě budeme jednat. Zatím jsme ale žádné takové aktivity nezaznamenali, nebyli jsme nikým kontaktováni ani jsme nikoho nekontaktovali.

* LN Vlastníci Barrandova se tedy televize z finančních důvodů zbavovat nemusí?

Určitě ne. V úterý jsem byla na zasedání dozorčí rady (předsedá jí Tomáš Chrenek - pozn. red.), vše bylo akceptováno a dosavadní průběh byl hodnocen pozitivně.

* LN Čemu hlavně přičítáte relativně slušný zájem diváků? Tomu, že jste se rozhodli vysílat v digitální síti spolu s konkurencí, tedy hlavně s Novou a taky s Primou?

O zařazení do sítě jsme myslím jednali jako první, protože jsme museli - neměli jsme analogové kmitočty. Až po nás Nova. Prima přistoupila na poslední chvíli. Ale ano, to, že jsme nakonec všichni skončili v jedné síti, bereme jako jednu z výborných technických možností, jak se dostat k divákům. Jak se vypne analog, jsme digitálně všude tam, kde bude Nova i Prima. Ale šíříme se i přes satelit a kabely. Celkově už můžeme k 53 procentům obyvatel.

* LN Poměrně rozsáhlý archiv vlastních pořadů máte na internetu. Kolik lidí ho navštěvuje?

Nejsledovanější pořad byl sitcom Ivana Mládka Cyranův ostrov, každý díl na webu vidělo průměrně 31 tisíc uživatelů.

* LN V letních měsících budete mít schéma s reprízami, jak je obvyklé v ostatních televizích. Co chystáte na podzim?

Hlavně se budeme orientovat na to, co zaujalo diváky. Potvrdilo se, že český divák má rád českou klasiku, ať starší tvorbu, nebo novou původní. Podařilo se nám oslovit městského diváka, náročnějšího, který ocení třeba i intelektuální humor Ivana Mládka. Na něj se dívají přesně muži kolem třicítky, mladí lidé, kteří ho znají z festivalů, kde je pro ně klasikem. Také u Zuzany Bubílkové jsme se správně spolehli, že i ona má svůj fanklub. Starší diváci na ni opravdu přepínají.

* LN To je tedy budete opakovat?

Reprízy chystáme spíš na dopoledne, v hlavním večerním čase bude převaha premiér, novinek.

* LN I seriál?

Rozhodli jsme se, že zainvestujeme i do seriálu. Bude to původní československý seriál, hraný. Ne sitcom, normální padesátiminutovka. K československým projektům obecně se chceme vrátit, na českém trhu chceme oživit slovenštinu. Už v létě nasazujeme sérii pravdivých příběhů Ako som prežil, který natočila slovenská TV Joj.

* LN Některé pořady, s nimiž jste začínali, prý naopak končí, třeba KnorTime, pořad Miloše Knora, typově podobný Tele Tele.

Dali jsme příležitost novým tvářím a zpětnou vazbu sledujeme na číslech o sledovanosti. V pondělí byl pořad poprvé natáčen s živým publikem a podle toho, jak se to osvědčí, to celé přehodnotíme. Čekali jsme, že bude mít vyšší čísla.

* LN Údajně se přestává natáčet i cyklus Suďte je o soudních procesech inscenovaných ve studiu na základě reálných případů.

Na to, že je to dokumentární pořad, má slušnou sledovanost, zajímá se o něj i právnická veřejnost. Určitě budeme vyrábět další díly, nevylučuji ale určitou přestávku. Na díly, které už jsme natočili a vysílali hned v lednu, se určitá část diváků nemohla dívat. Koncem léta se nově dostaneme k lidem na jihu Čech, bude se úplně vypínat i analog v Praze. Odvysílané premiéry našich vlastních pořadů pak zreprízujeme pro ty, kteří nás začátkem letoška ještě nemohli naladit.

***

Není žádná tajnost, že pokud se objeví zajímavý partner a projeví zájem o vstup do televize nebo i do ateliérů, určitě budeme jednat.

Žena, která vede TV Barrandov Janka Vozárová vystudovala VŠ ekonomickou v Bratislavě. Pracovala ve firmách Chemko Strážské a VSŽ Košice. Deset let byla finanční ředitelkou a místopředsedkyní představenstva v Metalimexu. Od roku 2007 byla finanční ředitelkou a místopředsedkyní představenstva společnosti Barrandov Studio, která provozuje ateliéry. Od května 2008 firmě šéfuje a předsedá i představenstvu společnosti Barrandov Televizní Studio, která vlastní licenci pro stejnojmennou digitální televizi.

Autor:

Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA
Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA

Kosmetiku Mádara určitě od nás už znáte – potkat jste je mohli veletrhu FOR KIDS v Praze nebo také v nedávném v uživatelském testování, kde jsme...