PRAHA/VÍDEŇ Hodnota značky Nokia - finské společnosti, která je největším výrobcem mobilních telefonů na světě - je 32,332 miliardy eur, tedy 888,8 miliardy Kč. Vyplynulo to ze studie, jejíž výsledky zveřejnil Institut pro evropské značky ve Vídni. Nokia se tak stala nejhodnotnější evropskou značkou.
Druhé místo obsadil francouzský výrobce a prodejce luxusního zboží LVMH, třetí místo patří britsko-nizozemskému producentovi spotřebního zboží Unilever.
Ze střední a východní Evropy se žádná značka mezi 50 nejhodnotnějších nedostala. O hodnotě značek v České republice se zpráva vůbec nezmiňuje.
Nejhodnotnější značky jsou v odvětví finančních služeb, spotřebního zboží, telekomunikací a maloobchodu. Z jednotlivých zemí jsou nejlépe hodnocené značky firem z Velké Británie a Německa.
Top 10 evropských značek
1. Nokia
2. LVMH
3. Unilever
4. Telefónica
5. Vodafone
6. Mercedes-Benz
7. Deutsche Telekom
8. BMW
9. France Télécom
10. inBEV
Zdroj: Institut pro evropské značky