„Zjistili jsme, že spotřebitelé stále uvědoměleji vyhledávají určité nabídky elektřiny a porovnávají ceny úplně stejně jako při nákupu potravin,“ řekla deníku Die Welt mluvčí E wie einfach Marie-Luise Wolffová. Pokud si zákazníci do 30. prosince přes internet nebo telefon objednají službu její firmy, budou mít nejméně dva roky zaručeno, že za kilowatthodinu elektřiny zaplatí vždy o cent méně než je cena, za niž se proud běžně prodává v místě jejich bydliště.
Energetické společnosti se v Německu kvůli rostoucím cenám elektřiny ocitají pod stále větším konkurenčním tlakem a hledají přímější cesty k zákazníkům. Triku poskytování svých služeb prostřednictvím prodejců podnikajících v jiné branži nedávno začala využívat i společnost Eprimo, která patří RWE. Elektřinu prodává ve 190 německých prodejnách mobilních telefonů The Phone House.
Zatímco samotná RWE ve svém klíčovém regionu, Severním PorýníVestfálsku, zákazníky hromadně ztrácí, její dceřiná společnost jich letos získala už 30 000 a prodává nyní elektřinu 170 000 odběratelů.
Poskytovatel ekologicky vyráběné elektřiny Lichtblick letos nabízel elektřinu v obchodech pražíren kávy Tchibo. Partnery Lichtblicku jsou i poštovní společnost Deutsche Post, železniční koncern Deutsche Bahn nebo obří zásilková společnost Otto Versand. Firma už tak získala zhruba 390 000 zákazníků.