Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nemocnice diskriminují cizince dvojími cenami

Bezmála pětadvacet tisíc korun zaplatila žena z Afriky ve Fakultní nemocnici Hradec Králové za vyšetření kolene magnetickou rezonancí. Čecha by přitom totéž vyšetření, pokud by si ho musel zaplatit sám, stálo ve stejném zdravotnickém zařízení přibližně čtvrtinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

doktor mediciny

19. 10. 2006 15:07
Doktor co to zná

Nedopustil ses tady porušování lékařské   etiky???Copak  to   etické   ukazovat   laikům, jaký je všude bordel???Jsou také  různé   ceny v různých špitálech.V Tišnově  leží    Němec  s kardiálním selháním na JIPce 5 dnů...18   tisíc

Vožralý   Rakušák    ve Znojmě na Jipce  20  isíc /2 dny/

Můj ožralý   švagr havaroval s autem .Měl otřes mozku.V nemocničním úščtu snídaně oběd večeře i když byl 2 dny v bezvědomí...

Doktor co to zná...co ty na to??

0 0
možnosti

Doktor co to zna

20. 10. 2006 12:07
Re: Doktor co to zná

Jo, ja to chapu. Proste TOTALNI bordel. Je to presne tak.

Ale holt mi nezbyde nez se vyjadrit, ze za uvedeny stav nejsem zodpovedny. V nasi nemocnice je velike oddeleni s nekolika urednicemi, ktere za to maji plat (narozdil ode me a moji prace), tam je ta odpovednost - VSECHNY JE VYHAZET! ale ony nechteji byt vyhozene, ze :-) takze nasadi klasickou strategii: udelaji problem a pak ho resi a jsou STRAAASNE DULEZITE ... Jo, OK ... co mam delat? Dnes jdu na sluzbu ...

Otazka je, jak se mam v tomto bordelu pohybovat a jak delat svoji praci.

0 0
možnosti

doktor mediciny

19. 10. 2006 14:58
účtují jinou cenu zdravotní pojištovně a jinou cizinci...

No  sakra, když je   bod  pro našeho občana 1 kčs  a pro      občana Holanska  3 Kčřs   tak jak to mám  účtovat...Včetně  zpropitného, jak v prvotřídní  resrauraci..

0 0
možnosti

doktor mediciny

19. 10. 2006 14:52
To už potom smrdi do nebies...

Víte co, běžre si se   svými  rozumy  do Bratislavy  nebo do Košic...Tady to  vypadá tak, že  spousta  cizinců se  léčí, pak odjedou,nikdo to   nezaplatí.Je to nelidské, ale  ve zdravotnických  tzařízeních je  nejlépe z nich  vytloct  peníze na  dřevo...a pak at jim to Krankenkasse proplatí.

0 0
možnosti

doktor mediciny

19. 10. 2006 14:48
Projev diskriminace???

Rakušák, ktwerý sei  přijede    do   naší  republiky  spravit   zuby   to má     dejme tomu

o 50 procent  levnější...Rakušačka potrat o   cirka 60 procent...Kde je  diskriminace??

0 0
možnosti

El Cid

19. 10. 2006 14:42
no vidiš, kyklope, a zdraví máš jenom jedno

0 0
možnosti

vaca

19. 10. 2006 13:37
regulovane najemne a dvoji ceny

Ano, dvoji ceny jsou normalni. Maji co do cineni s regulovanym najemnym. Kupodivu v sousednich zemich (Rakousko, SRN) tomu tak neni. Tam ale nemaji ani regulovane najemne. 

0 0
možnosti

possum

19. 10. 2006 13:21
Dvoji ceny

me rozcilovaly akorat v muzeich, hradech a zamcich atd.

Co se tyce nemocnic, nevidim nic spatneho na dvojich cenach. Proc by mel pojisteny cech platit stejne jako nepojisteny cizinec??? Za chvili by nemocnice nestacily, protoze by byly preplneny cizinci, kterym by se vyplatilo si i letenku zaplatit. Spis by mela byt jasna tabulka cen.

0 0
možnosti

pck

19. 10. 2006 13:35
Re: Dvoji ceny

Skutocne, vsetci budu nadsene vyuzivat sluzby ceskeho zdravotnictva -> 8-o -> celkom urcite to tak bude. 

Mozno ti unika fakt, ze napriklad privatne nemecke poistovne pri neexistencii jednotneho cennika odmietaju preplacat sracky na tzv. ucte z Ciech, pretoze argumentuju, ze ten isty vykon je v Nemecku lacnejsi. To uz potom smrdi do nebies. Apropo v Nemecku tabulky k vykonom existuju.

Navyse tento skutkovy stav v Cechach je v rozpore s principmi europskej unie a svedci akurat o nekoncepcnej praci ceskeho ministerstva zdravotnictva. Skor ci neskor vsak EU-komisia za to Cesko zotrie, takze by asi bolo lepsie problemom predist - hoci nemecki lekari su asi poteseni.

0 0
možnosti

dd@dd.dd

19. 10. 2006 13:11
jsme tajtrdlici

onehda jsem prekracoval hranice do Jordanska. Velka tabule s cenami viz podle statni prislusnost. Cena asi podle toho co kdy Jordanci meli v minulosti do cineni s danym statem a nebo co ja vim. Velice jsem se nasmal, jaky to jsou animozni trotlove. Nastesti>-bylo cenove nekde uprostred. Tak jsme stejny tajtrdlici a moralni invalidi.

Mozna ta 3x vyssi cena pro cizince ma jinou podstatu a to je umele udrzovani ceny pro obcany CR 3x pod realem, pak jsou platy zdravotniku pod realem atd.

0 0
možnosti

adam

19. 10. 2006 14:01
Re: jsme tajtrdlici

Co je to morální invalidita? Etická stránka je řekl bych pro filosofy. Přít se, jestli dvojí ceny jsou neetické a amorální nebo ne. Podívejte se, to je složitá otázka. Nechci se do ní pouštět. Stačí objektivní tvrzení, že dvojí i víceré ceny jsou běžné všude po celém světě. Že někde na ně nejsou zvyklí ještě neznamená, že to není právním rámcem umožněné.

Co se týká té etiky, tak bychom mohli donekonečná diskutovat, je li vůbec etická celá tržní ekonomika, globalizase je etická? Je etické vůbec využívat komparativních výhod té které země? JE vůbec etické využívat levnější pracovní sílu? Je vůbec etické, že v některých zemí není garantována ústavně bezplatná zdravotní péče? Je etické tržní obchodování u zbrojařských firem, u farmaceutických firem? Jsme všichni morální invalidé? Asi ano.

0 0
možnosti

Tomas

19. 10. 2006 11:14
Po přečtení článku se nestačím divit...

Většina účastníků níže uvedené diskuse, jakoby četla něco jiného, nebo nečetla článek vůbec... Nejde přeci vůbec o to, kolik zaplatí český občan za ošetření (neboli výkon), ale o to, že nemocnice účtuje za tento výkon jinou cenu zdravotní pojišťovně a jinou cenu cizinci a že tyto ceny se mohou lišit až o 1000% (osobní zkušenost). Kdyby podobně účtoval autoservis, zaplatíte za výměnu brzdových destiček řekněme 3.000 zatímco Maďarovi budou účtovat 23.800,-. Blbost co?

Můj tchán má firmu, která se mimo jiné zabývá zprostředkováním zdravotní péče cizincům - a to počínaje lázněmi a složitými operacemi kloubních náhrad konče. Jejich zkušenosti jsou skutečně tristní. Začíná to tím, že každá nemocnice bez výjimky má problém stanovit předpokládanou cenu péče pro konkrétního pacienta - samozřejmě na základě zaslané anamnézy. Pokud už to vypočítají (což může trvat i měsíce) a dostanou zaplacenu zálohu, je téměř pravidlem, že se cena změní, protože se v kalkulaci na něco "zapomnělo". To už vůbec nemluvím o tom, jak rozdílné jsou ceny v jednotlivých nemocnicích a jak rozdílné jsou i způsoby výpočtu a položky zahrnuté do ceny. Pak přichází samotná hospitalizace a léčebný (operační) výkon. To je někdy opravdu dobrodružné - stalo se, že dva dny po poměrně náročné operaci převezli v noci bez vědomí rodiny pacienta z Příbrami do Berouna s odůvodněním, že mají málo lůžek (operace byla plánována 3 měsíce). Po protestech rodiny jej sanitkou převezli zpět a vystavili fakturu na cca. 115.000,-Kč - to si fakt nevymýšlím! Samozřejmě ji nedostali zaplacenou a nakonec došlo k dohodě (cca. 10TIS za převoz - což je i tak hodně).

Zkrátka, naše zdravotnictví má s tzv. samoplátci (cizinci) zásadní problém. Skutečnost je taková, že pro většinu nemocnic představují tito pacienti komplikaci v zaběhlých postupech. Pokud se MZ tváří, že hodlá dvojí ceny v nemocnicích vyšetřovat, jde o čirý alibismus - jako by Ministerstvo vnitra chtělo šetřit, jestli je pravda, že spousta lidí přechází na červenou.

0 0
možnosti

Andersen

19. 10. 2006 11:25
Re: Po přečtení článku se nestačím divit...

Objednal jsem si jako samoplatce tydeni lazensky pobyt v CR, e-mailem  v cestine ze zahranici. Byla mi sdelena cena a nastupni den. Zavolal jsem tam a ptam se, zda ta cena plati i kdyz nejsem cesky obcan. Byla mi sdelena 3x vyssi cena a ja jel jinam.  Byly to lazne Jeseniky.

0 0
možnosti

hnědka

19. 10. 2006 10:48
xxx

Na dvojich cenach neni nic spatneho. Firma se snazi prizpusobit trhu a cizinci maji vyssi kupni silu a proste se u nich protina krivka nabidky a poptavky v jinem bode. Kdysi jsem taky cosi prodaval a taky jsem dal treba chudsim lidem nizsi cenu apod.

0 0
možnosti

Andersen

19. 10. 2006 11:01
Re: xxx

jak se pozna chudy clovek od leniveho ? ... "na prvni pohled" ?  

0 0
možnosti