Sobota 15. června 2024, svátek má Vít
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Neúspěch? Sponzoři jsou věrní

Česko

Fotbalová reprezentace - S národním týmem prodloužil smlouvu jeden z jeho hlavních partnerů

PRAHA Když včera zástupci České spořitelny slavnostně prodloužili o dva roky spolupráci s Českomoravským fotbalovým svazem, mluvili hlavně o tom, jak znovu přivést děti zpět k fotbalu.

„Chceme podpořit vznik nových hřišť a dát tím dětem šanci hrát fotbal. Chceme ukázat, že umíme část zisku společnosti vrátit,“ komentoval marketingový ředitel České spořitelny Václav Kubata podmínku, že velká část peněz půjde na podporu mládeže.

Dva dny před vstupem národního týmu do nové kvalifikace je to pro ČMFS důležitá zpráva spíš z jiného důvodu. Česká spořitelna byla posledním z pětice hlavních sponzorů reprezentace, který se svazem dosud neprodloužil smlouvu. Teď je jisté, že její logo bude na reprezentačních dresech dál.

Podle informací LN totiž od České spořitelny přiteče do českého fotbalu za dva roky necelých 50 milionů korun. „Provoz reprezentace v kvalifikaci máme zajištěný,“ pochvaluje si Jan Kinda, ředitel marketingové společnosti STES.

Národní tým sice za poslední dva roky prožil už druhý neúspěch na velkém šampionátu v řadě, na pokračování spolupráce se všemi sponzory to však nemělo žádný vliv. „Problém by mohl nastat jedině v případě, že by reprezentace nepostoupila na mistrovství světa. Fanoušci i sponzoři chápou naši skupinu jako hratelnou,“ tvrdí Kinda.

Už před Českou spořitelnou prodloužily s ČMFS smlouvu společnosti Hyundai a Plzeňský prazdroj, T-Mobile a Puma se upsaly už před dvěma lety. „Euro pro nás zklamáním bylo, ale naše podpora a finanční plnění zůstávají ve stejném rozsahu jako doposud,“ říká marketingový manažer Pumy Jan Kryšpín.

Spíš než neúspěch na červnovém šampionátu znepokojily sponzory průtahy a nejasnosti kolem volby nového trenéra. I proto došlo k dohodě s posledním sponzorem až v polovině září, deset týdnů po vypršení smlouvy.

„Nejhorší je nejistota. Potřebovali jsme znát nové trenéry všech národních týmů. Řečeno bankovnickou mluvou, také nikdy nedáte úvěr firmě, která nemá vedení,“ vysvětluje dlouhé vyčkávání Kubata. Úspěch se naplánovat nedá Národní tým si tak paradoxně oproti minulým rokům finančně polepší. „Nárůst příjmů je kolem 10 až 15 procent,“ odhaduje místopředseda ČMFS Jaroslav Vacek.

Konkrétní sumy svaz nezveřejňuje, podle odhadu LN by však národní tým mohl ročně od sponzorů získávat kolem 150 milionů. „Nerozdělujeme to na jednotlivé týmy. Operujeme s jedním balíkem peněz, ze kterého jsme pak schopni pokrýt i neočekávané náklady třeba jednadvacítky,“ tvrdí Kinda.

Vysvětlení neobvyklé věrnosti reprezentačních sponzorů je jednoduché. Na národním týmu je cennější dlouhodobá image než aktuální výsledky. „Sponzoři, kteří chtějí spojit své jméno se sportem, naštěstí chápou, že se úspěch naplánovat nedá,“ míní Kinda.

Stejný názor potvrzuje i Kubata: „Bylo by to mnohem složitější, kdyby reprezentace bývala nepostoupila na Euro, ale to se naštěstí nestalo.“

Autor:

Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?
Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?

Pokožka novorozenců a kojenců je tenká, zranitelná a má méně melaninu, což je pigment, který chrání pokožku před slunečním zářením. Kůže miminka je...