Pondělí 3. června 2024, svátek má Tamara
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Operátoři investují do reklamy 2,5 miliardy

Česko

PRAHA Mezi mobilními operátory se schyluje k další bitvě o udržení zákazníků. Bojovat se bude zejména na poli reklamy, do které chtějí operátoři investovat miliardy. První velké kampaně se rozjedou během několika týdnů a slibují vtip, nadsázku a kreativitu.

V únorové kampani Vodafone vsadí na 3D animaci oživující postavičky Země a Měsíce. Základem kampaně budou dvacetivteřinové televizní spoty. Investice Vodafonu do reklamy však budou letos mírně klesat. Loni přitom činily přes miliardu korun. V kampaních nezůstávají pozadu ani ostatní operátoři. T-Mobile rozjel již v polovině ledna reklamu na výhodné ceny smartphonů a další velká kampaň má následovat v březnu. Investice do reklamy chce udržet na loňské úrovni, kdy za reklamní kampaně utratil přes 774 milionů. Telefónica spustí velkou reklamní kampaň v průběhu února, podrobnosti však zatím tají. Loni pak Telefónica utratila za reklamu téměř 648 milionů, letos chce tuto částku zvýšit.

Pokračování na straně 16

Operátoři investují do reklamy 2,5 miliardy

Dokončení ze strany 13

Většina reklamních kampaní operátorů přitom míří na stávající zákazníky. „Kampaně už nejsou od toho, aby lákaly nové zákazníky. Ti totiž došli,“ říká Martina Kemrová z T-Mobilu a dodává, že reklama je zaměřena především na retenci (udržení) zákazníků a informování o nových službách. „V ideálním případě si zákazník objedná další službu,“ dodává Kemrová. Její slova potvrzuje i Blanka Vokounová z O2: „Od spuštění reklamní kampaně na Chytrou síť na podzim se nám ztrojnásobil počet nových aktivací mobilního internetu.“

Kampaně operátorů přitom lákají na vtip a originalitu. I letos operátoři vsadí na klasické a 3D animace a leitmotivem reklamních kampaní bude opět nadsázka a humor.

Operátoři navíc chtějí kampaněmi zacílit na regiony. Budou tak investovat do regionálního tisku nebo třeba billboardů a plakátů na zastávkách MHD.

Autor:

Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?
Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?

Jaké jsou zkušenosti našich testerů a jejich dětí s dětskou opalovací kosmetikou Lirene? Ochránil pokročilý systém fotostabilních organických a...