Jiří Donát konzultant A. T. Kearney
Nákladově stojí operátory minuta hovoru řádově haléře, takže prostor pro vstup nového operátora na český trh určitě je. Firma by musela vyřešit svoji cílovou skupinu, např. malé a střední firmy, které se hodně soustřeďují na ceny, případně by mohla nabídnout inovativní plán pro domácnosti. Vstup na trh je velmi nákladný, zvláště v případě výstavby nové sítě, ale pořád se jedná o velmi profitabilní byznys. Operátoři dnes navíc mohou sdílet věže nebo i aktivní prvky sítě a tím náklady snížit.
Josef Šlerka vedoucí Studia nových médií na FF UK
Zájemci se určitě objeví a bude jich celá řada, ale mají poněkud špatnou výchozí pozici. Snažit se porazit současné operátory pouze cenou stačit nebude. Případný vítěz by mohl ale zkusit jinou strategii. Třeba vpustit do své nové sítě virtuálně další operátory nebo se sám zaměřit na nějaký exkluzivní segment. Další možností je, že by nový zájemce mohl síť koupit nikoli proto, aby ji ziskově provozoval, ale proto, aby vůbec pronikl na evropský trh. V téhle souvislosti se často mluví o operátorech z Asie. Případný nástup čtvrtého operátora nebude mít žádný razantní dopad na ceny.
Martina Kemrová mluvčí T-Mobilu
Teoretická možnost, že se objeví další mobilní operátor, tu je vždycky. Ovšem prostor pro nový subjekt je velmi malý – trh je plně nasycen a existují vážné pochyby, že by taková investice byla návratná. Operátor by musel investovat nemalé peníze do výstavby sítě i zmíněných frekvencí, nemluvě o marketingu. Muselo by jít o naprosto převratný koncept, který by dokázal oslovit potřebné množství zákazníků ochotných za služby neprověřeného poskytovatele zaplatit.