Čtvrtek 23. května 2024, svátek má Vladimír
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Otevřít si lékárnu? Nic těžkého

Otevřít si lékárnu je v Česku nejjednodušší ze všech zemí Evropy. Vyplývá to jak z vyjádření představitelů České lékárnické komory, tak ze srovnávacích statistik evropských zemí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pozorovatel

1. 7. 2006 11:11
Svoboda a řád

Před časem jsem četl kdesi na internetu rozhovor s ředitelkou státních lékáren ve Švédsku, zemi s asi 9 miliony obyvatel. Lékárny jsou státním monopolem, je jich asi 700 a mají jednotné ceny. Myslím, že u nás je lékáren více než 2.000 na 10.3 milionu obyvatel. Jsem stoupencem soukromého podnikání, vůbec nevolám po zestátňování, ale myslím si, že by lékárny - vzhledem k závažnosti předmětu podnikání - měly být pod přísnější kontrolou. Pravdou je, že ceny jednoho léku se často velice liší, ve fakultních lékárnách ho pořídíte zpravidla podstatně levněji než v běžné lékárně.

Více než lékárny mě ale pálí neuvěřitelná snadnost podnikání v oblasti realitních kanceláří, kde podnikají v oboru nekvalifikované osoby, někdy s velice pochybným vzděláním z  komunistických škol nebo mládenci s maturitou po vojně.  Máme velice trpkou  zkušenost z koupi bytu. Vyprávěl jsem o tom příbuzným ze Švýcarska a ti nevěřili vlastním uším.  Tam může realitní kancelář provozovat pouze notář s právnickým vzděláním, který navíc složil zvláštní zkoušky předepsané pro obchodníky s nemovitostmi, převod bytu z vlastnictví jednoho člověka do vlastnictví druhého trvá maximálně několik dni, kupující skládá peníze u tohoto notáře a ten je vyplatí prodávajícímu teprve poté, když je převod bytu po právní stránce hotov.  Svoboda je totiž něco zcela jiného než možnost dělat lumpárny a okrádat poctivé lidi.

0 0
možnosti

r.

1. 7. 2006 12:06
Re: Svoboda a řád

Milý pane, my tady máme Václava Klause placeného ze Švýcarska a ještě západu ukážeme jak má vypadat kapitalismus! ;-D Nechápu proč by měl být provoz realitek regulován státem. (Uvažuji že půjdu dělat makléře, tak mi nekažte perspektivy.) Pravda, s nemovitostmi to tady vypadá tak, vezmete celoživotní úspory nebo hypotéku - dluh na celý život a jdete jednat s podnikavci co vám buď nějaký byt prodají nebo vás okradou rovnou. Černý, šedý a tradiční trh právě v realitách tak pěkně prorůstá do sebe. "A to je ono! V.K." ;-D

0 0
možnosti

Quick

30. 6. 2006 15:16
Lékárnická lobby se snaží

Proč nejsou dávány za příklad třeba USA, jindy tak oblíbené. Já si klidně koupím aspirin v Kauflandu nebo prášek na bolení zubů u pumpy - ostatně chytnou-li mne zuby v sobotu musel bych čekat do pondělí, nikde zubař ani otevřená lékárna. Kdo nevěří obchodním řetězcům, ať nakupuje v lékárnách, o co jde???

0 0
možnosti

jasánek

30. 6. 2006 15:55
Kapři si přece nebudou vypouštět rybník.

.

0 0
možnosti

Honza

30. 6. 2006 15:05
Já vám fakt nerozumím

Fakt nerozumím názoru, že (parafrázuji) "čím víc lékáren budu v ulici mít, tím víc léků spotřebuju a zaplatíme to my všichni". To je snad blbost, ne? Ledaže bych byl ovlivněn reklamou - to sice můžu být, ale calibrum si platím ze svého, tak o co jde???

Ten, kdo volá po regulaci, je vlastně svého druhu taxikář - ti taky volali po regulaci, aby si udrželi ceny, aby jich nebylo moc. Takže lobbismus jak prase a nikdo mi to nevymluví.

0 0
možnosti

pepan

30. 6. 2006 16:00
Re: Já vám fakt nerozumím

Souhlasím, ať si lékárny konkurují ve svém sousedství, ake ať léky na předpis jsou hrazeny z pojištění a marži ať účtují pacientům. Pak začne fungovat konkurence.

0 0
možnosti

Honza

30. 6. 2006 14:55
Čuchám lobbismus

Čuchám za tím článkem objednávku. Nevím ale, od koho. Navíc je tam několik kravin odporujících zdravému rozumu. Například proč by se u všech všudy nemohlo nakupit několik lékáren na lukrativním místě?? Když se uživí, je to snad jejich věc! A široko daleko jediná lékárna, byť na méně lukrativním místě - proč by se neměla uživit? Lukrativní místo je tam, kde je hodně lidí. Když na tom místě nejsou lidi, nemá ani pro ně smysl, aby tam bylo cokoli, včetně lékárny. To by Horáček chtěl, abychom třeba měli komisi, která bude říkat, kolik lékáren na kterém místě má být?? PAROUBKOVINA.

0 0
možnosti

jasánek

30. 6. 2006 14:35
V tom článku byly dost překvapivé informace

.

0 0
možnosti

elsopo

30. 6. 2006 13:51
josefe

jen kontrolni otazka....ve kterem sektoru zamestnanci berou vice penez? ve statnim nebo v soukromem? ve kterem sektoru jsou zakaznici spokojenejsi? ve statnim nebo v soukromem?

0 0
možnosti

antiklaus

30. 6. 2006 13:38
Je to k smíchu i k pláči

A to si ještě Chudoba, Džulínek a jiní kreténi dovolí tvrdit, že Rath omezuje lékárny. Všude na světě chápou, že tohle není obor, který by měla řídit pouze Klausova neviditelná ruka trhu, ale že je nutná regulace. Zdravotnictví hospodaří s penězi nás všech, nikoliv jen s penězi soudruhů Klausů a Topolánků.

0 0
možnosti

elsopo

30. 6. 2006 13:49
Re: Je to k smíchu i k pláči

ano....zvlaste kdyz jdou miliardy na leceni nemoci kuraku, alkoholiku a fetaku...to normalniho cloveka uprime hreje u penezenky

0 0
možnosti

fotr

30. 6. 2006 12:48
Odpovědnost?

„Jestliže třeba nějaká lékárna prodá lék, který není volně prodejný, my

máme jako komora často velké potíže najít odpovědného majitele, který

by měl být za tento prohřešek potrestán,“ řekl Horáček.

A já měl zato, že za tyto věci by měla odpovídat právě ta kvalifikovaná osoba. Nikoli majitel. Přinejmenším by to bylo logické, protože právě tato osoba má vědět, co je a není volně prodejné. Pokud si ovšem toto nařízení nevylobovali lékárníci, aby zajistili obživu pro přebytečné absolventy lékárenského oboru, a to bez jakékoli odpovědnosti. A vytvořili jejich umělý nedostatek.

0 0
možnosti

bigbadaboom

30. 6. 2006 12:57
Re: Odpovědnost?

mate pravdu, odpovedny by mel byt ten clovek co dela odborneho zastupce, ale system je nejspis nastaven trochu jinak....a jen tak na okraj k vyuzitelnosti lekarniku: v kazde civilizivane zemi se snazi nastavit system tak, aby lekarnici setrili penize zdravotniho pojisteni. Existuji studie, ktere prokazuji, ze 1 dolar vlozeny prostrednictvim farmaceuta s cilem usetrit penize systemu je ucinnejsi nez 2 dolary vynalozene se stejnym cilem prostrednictvim lekare. Chce to vice "zdimat" jejich odborny potencial - je to velka skoda nevyuzit jejich vedomosti... 

0 0
možnosti

josef

30. 6. 2006 12:42
MUDr. Julínek-čulínek , nemocnice akciovky. Za několik let krach!

Navrhovaný "odborník" ODS rumová pralinka senátor Julínek se učí ekonomiku pro zmrvení již tak ubíjené medicíny. On, který již 8 let nepracuje ve svém oboru se ani nestydí. Udělejme ze všech nemocnic akciovky, rozeberme si akcie, veškerý zisk si rozdělíme na dividendách a pak to prožereme nebo si koupíme luxusní auta, lodě a děvky! Na nákup nových přístrojů a zařízení nic nezbude! Pak to necháme projít konkursem, někdo to koupí a udělá z toho chirurgii na úpravu ňader a zadků! A těch prodejných celebrit bude vždy dost! 

0 0
možnosti

bigbadaboom

30. 6. 2006 12:46
Re: MUDr. Julínek-čulínek , nemocnice akciovky. Za několik let krach!

mate slovnik jirky paroubka - nejste s timto ctihodnym paanem nahodou pribuzni? :-D nebo jde jen o spriznenost nazoru?

0 0
možnosti

josef

30. 6. 2006 12:22
Otevři si Julínku-čulínku lékárnu. Na to ještě snsd máš! Na ministra nikoliv!

Otevřít si lékárnu jak nás "varuje" pan Chudoba znamená být chudobným. Takto stále tlachá ten trouba Chudoba. Blbec zůstane blbcem vždy! Ať se mají dobře všechny farmaceutické firmy a ať si i zamlaskají!  Stále jen prostenal, Lamisin, Proenzi, dále ještě proti přežrání, předposrání   a bůchví co ještě! Reklamy v nejsledovanějším čase. Vždyť ty zisky za to stoj!  Tupý národ má rád hodně reklamy!

0 0
možnosti

bigbadaboom

30. 6. 2006 12:42
Re: Otevři si Julínku-čulínku lékárnu. Na to ještě snsd máš! Na ministra nikoliv!

melete pate pres devate, davate do souvislosti veci, ktere spolu vubec nesouvisi...zkuste se trochu zamyslet, nez neco napisete. Vlastnit lekarnu a farmaceutickou firmu je celkem podstatny rozdil. Ze firmy docela slusne vydelavaji a posilaji lekare na dovolenou (pardon, na vzdelavaci akce! ) kazdyho ctvrt roku je jedna vec. Druha vec jsou lekarny a dnesni system zdravotnicke pece a odmenovani pomoci marze. Nechci diskutovat jestli je 18 % realne marze moc nebo malo, ale mluvil jsem pred 14 dny s jednim clovekem, co ma 5 lekaren (zacinal pred 15 lety, mel dost penez na zacatku, celou dobu tvrde pracuje bez svatku, dovolena tak 3 x rocne na 2-3 dny) a rikal, ze od zacatku roku funguje jen diky  tomu, ze lekaren ma 5 a muze si dovolit vetsi objednavky, tim padem lepsi ceny.  Jinak je to jen "na provoz" a nic vic. A to jsou vsechny jeho lekarny ve meste. Jinak souhlasim, ze reklamy na "leky" jsou mi z duse odporne, bohuzel u velke casti lidi to nejspis zabira.... a vsimete si, to nejsou leky ale volne prodejne pripravky, ktere nejsou hrazeny ze ZP. Diky bohu, ze je zakazana (jako v kazde normalni zemi) reklama na lecive pripravky. Uz tak je spotreba v CR jedna z nejvyssich.

0 0
možnosti