Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Popírač holokaustu a církev

Papežův „akt milosrdenství“ chápou sektáři nikoliv jako výzvu k pokání, nýbrž spíše jako projev pokání církve

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Disident

4. 4. 2009 21:40
Popírání švindlkaustu

V holocaust nemám žádný důvod věřit nevim co Pan Halík pořád má.Kdyby se holocaust stal tak neřeknu jen si říkám že křestané by meli mluvit pravdu

0 0
možnosti

vf

3. 3. 2009 12:54
úkol církve?

Pane Halíku, mnohdy uznávám vaše přínosné články , texty a zamyšlení. Řekl bych že i v tomto článku se najde leccos rozumného,  s něčím nesouhlasím.

Ale jedna věc mne doslova vyděsila, píšete:

"Před církví, chce-li kráčet cestou koncilu ve stopách Jana Pavla II., stojí v této době naléhavý a vpravdě „světodějný“ úkol: být ve světě, plném násilí (a nyní ohroženém i možnými důsledky celosvětové hospodářské krize) aktérem mezináboženského dialogu, dlouhodobé terapie a prevence zneužívání náboženství k rozněcování nenávisti."

Já si myslím, že zásadní úkol církve je hlásání spásy skrze Krista.

Vše ostatní se může leda odvíjet z tohoto.Někdy mám pocit jakoby se slova Kristus spása a záchrana duší raději nevyslovovala, abychom tím třeba někoho neurazili.

0 0
možnosti

Simona S.

2. 3. 2009 13:39
Doporučení

Článek P. Halíka je neodborný, chcete-li rozumět tomuto problému lépe, doporučuji článek J. Bronkové <http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=10762>; . Radujeme se spolu s papežem, biskupy a věřícími s ním sjednocenými, že z našich bratrů byla sňata exkomunikace. Oproti P. T. Halíkovi doufáme, že příslušná vatikánská kongregace bude nadále moudře rozhodovat i v tom, aby byli v postkomunistických zemích jmenováni biskupové spojení s papežem v jednom učení církve.

0 0
možnosti

jaroslav

1. 3. 2009 22:54
příspěvek

Myslím, že pan Halík má pravdu v tom smyslu, že jako kněz, který si vzal za manželku církev, nemusí  pojímat toto manželství nutně jako vězení a může, má a musí být otevřený i k okolnímu světu. Problém nastává v tom, že  začne-li ženatý muž  běhat i za ostatními dámami, může být toto jeho chování pro mnohé snadno vnímáno jako pohoršení, jako cesta k pádu. Tradici především vadí dvojznačnost vyjádřování, protože co je nad ano-ne, od ďábla jest. U liberálního proudu je však dvojznačnost jakoby všudypřítomná, byť vyjadřená často s intelektuální bravurností i taktem. Otevřel se tak prostor pro jemné koketování s nevěrou, kterému se začalo říkat svoboda. Zdá se, že liberální sůl  nemá  vlastnosti, které by bránily rozkladu a musíme opět začít doufat v tu tradiční.

0 0
možnosti

Ladislav Borovský

1. 3. 2009 18:58
Popírač holokaustu

Pane Halíku,

na svatořečení Anežky Přemyslovny jsem Vás nesmírně obdivoval, dnes je mi z Vás nanic. Když už myslíte, tak aspoň nepište, nánejvýš tak do "Katolického" týdeníku!

0 0
možnosti

Dr. Malý Radomír

25. 2. 2009 16:01
Milý Tomáši!

Tvůj text mne nepřekvapuje, Tvé smýšlení velice dobře znám. Kdysi - za totality - jsme spolupracovali, naše cesty se ale později rozešly. Přiřadil jsi mne - jak jsem se již dříve dočetl - ke "klerofašistickým" kruhům. Vyvracet Ti to nebudu, jen poznamenám, že jsem nikdy nebyl fašistou, tudíž nemohu být ani "klerofašistou". Nebudu rozebírat Tvůj text bod po bodu, ačkoliv by si to zasloužil, jen poznamenám, že jde o velmi obratnou manipulaci, která nesměřuje pouze proti FSSPX, ale vůbec proti veškeré katolické Tradici. Její stoupenci mají vypadat před veřejností jako "sektářští blbci", to jasně z článku vyplývá. Kdo hájí antimodernistický postoj papežů Piů v 19. a 20. stol., je prostě  v Tvých očích sektář s poněkud omezeným rozhledem a  pravděpodobně i intelektem, i když toto expressis verbis neříkáš. Jen bych rád od Tebe slyšel, jestli statečná obrana katolické víry proti jejímu liberálnímu a modernistickému  zpochybňování, jak jsme viděli u bl. Pia IX., sv. Pia X. a Pia XII., jakož i u dalších papežů mezi jmenovanými, byla taktéž "sektářstvím"? Mohu Ti jen sdělit, že tato "sektářská mentalita" těchto papežů a jimi nastolené linie zastavila odpad od Církve a získala pro ni mnoho konvertitů z intelektuálních kruhů (Chesterton, Péguy, Bloy aj.), zatímco Tebou velebené "otevírání se světu" a "dialog", znamenající ve skutečnosti výprodej katolické identitiy, vedou k nejstálému úbytku kněží a věřících.

0 0
možnosti

Tomáš 'solipso' Jíra

24. 2. 2009 10:11
Sancte Michael Archangele...

Chytře napsané. Ďábelsky chytře. Kdybych uměl takhle manipulovat lidmi, tak umně spojovat objektivní pravdu a svůj osobní postoj, tak..., tak..., tak bych asi raději mlčel. Je však jistě obtížné mlčet, pokud jste inspirován hlasy andělů.  Prosím archanděla Michaela, aby Vás z této inspirace vysvobodil. +Pax, solipso

0 0
možnosti

doktor2

23. 2. 2009 21:51
nesouhlas

Pane Halíku,již delší dobu Vás nepovažuji za katolíka.Dnešní článek mě v tomto

přesvědčení utvrdil.

Bůh Vám odpusť.Modlím se za Vás.

0 0
možnosti

BM

23. 2. 2009 19:57
marne vsechno sopteni

Tak nevim...Cirkev je dle P. Halika "největším názorově jednotným celkem této planety" a pak najednou o kousek niz to je "pluralitni spolecenstvi". Jestli tomu dobre rozumim, tak "jednotnym celkem" je tehdy, kdyz je nutno odsoudit antisemitismus, nebo pokleknout pred holokaustem a "pluralitnim" kdyz se pater Halik promenuje s dalajlamou, muftim a protestantskym predikantem.

Krome spousty humanitniho balastu, pseudo-filosoficke hantyrky a milion krat predzvykanych demo-liberalnich floskuli, kterymi plni dobry pater sve grafomanske sebrane spisy, jsme se v clanku nedovedeli to podstatne: co spatneho v principu vlastne udelal biskup Williamson kdyz neveri v existenci plynovych komor a v presne urceny pocet obeti nemeckeho vrazdeni Zidu. Dokud toto nedokaze pater Halik objasnit, nedogmaticky, pluralitne a pln otevrenosti, tak vsechno hysterceni, ktere tu predvedl, se k jeho skode  a ke skode jeho idealu, byt sebevice pro mne trapneho, zcela pragmaticky receno, mine ucinkem. Casy kdy mohli tyto zastrene, mlhave a amorfni kecy nekoho uhranout jsou tytam. Papez tradicionalisty potrebuje, protoze, zcela pragmaticky, vi, ze s lidmi jako je pater Halik to muze Cirkev zabalit. To je sila reality a vsechno ostatni jsou pouhe dojmy a prani.

0 0
možnosti

Dsyk

23. 2. 2009 13:53
Kdo je heretik

Pane Halíku, jestlipak víte, že vy sám jste již několik let automaticky exkomunikovaný, schizmatik a heretik? Vy sám jste si vybral z učení církve jenom co se vám hodí a neuznávate učeníní církve ve své plnosti. Propagujete katolickým křesťanům bludné nauky a vedete je na zcestí. Přestože v peklo už asi nevěříte, měl byste začít pracovat na tom, abyste se mu vyhnul. K tomu Vám vyprošuji Boží milosrdenství. 

0 0
možnosti