Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Poslanci svedou bitvu o nekuřácké restaurace

Kuřáci v Česku budou dnes trnout. Poslanci mají rozhodnout o návrhu na zavedení zákazu kouření v restauracích, barech a kavárnách. Návrh předložil poslanec ODS Boris Šťastný. Původně chtěl, aby se ochrana nekuřáků zvýšila důsledným oddělením kuřáků a nekuřáků do zvláštních místností.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MUDr. Zemánek Richard

20. 3. 2008 15:39
Stále jen zákazy ?

Jako patolog jsem za 36 let praxe odpitval asi 15 000 zemřelých ! Napochybuji o tom, že kouření škodí zdraví, že je jednou a to zdůrazňuji jednou z celé řady příčin různých onemocnění at´již zhoubných nádorů, srdečních chorob atd.Sám nekouřím, ikdyž jsem to kdysi zkoušel, můj syn kouří, ikdyž jsem mu mnohokrát vysvětloval, že to není zdravé. Nicméně si myslím, že rozhodnuití zda kouřit nebo ne je na každém svobodném jednotlivci. Nesouhlasím se zákazy!  Je to rezignace na  výchovu, rezignace na  pozitivní příklad,rezignace  na prevenci a informační kampaně.Nesouhlasím se zákazy proto,že tím zasahujeme do soukromí lidí, kterým bychom si takto mohli zvyknout diktovat cokoliv. Příště to může být zcela jiná sklupina lidí, kterou budeme otravoat něčím jiným a zakazovat něco jiného. Zákazy nikdy nevedly k ničěmu jinému, než k tomu, že se zakázaná činnost přelila do ilegality.Když nechci jít do zakouřené hospody, tak tam nejdu. Když chci, tak tam jdu a respektuji kuřáky.Vše je věcí výchovy a příkladů, nikoliv zákazů.

A nakonec, kdo inklinuje k alkoholu, ke kouření atd. má tuto dispozici zakodovanou geneticky. Je jen otázkou jak tuto nevhodnou dispozici omezit, eliminovat v období, kdy nejvíce působí. To je ale na delší výklad. Tedy ne zákazy!  Dr. Zemánek

0 0
možnosti

Jindra

20. 3. 2008 15:41
Re: Stále jen zákazy ?

Jo, dobrej názorR^

0 0
možnosti

MUDr. Zemánek Richard

20. 3. 2008 15:12
Stále jen zákazy ?

0 0
možnosti

Pařez

19. 3. 2008 16:14
Hulím jak cigán - to mám chodit hulit za pařez??

Kouřil jsem, kouřím a asi ještě kouřit budu zákaz nezákaz.Když se náhodou ocitnu v hospodě kde štamgasti popíjejí a 90% z nich kouří, byl bych za vola, kdybych volal po čerstvým vzduchu - od toho můžu jít na zahrádku před hospodu a dýchat čerstvý smog.Tak si přece v hospodě u piva nebo kafe zapálím ne? Víceméně neznám hospodskýho nebo pingla kterej nekouří...kde teda bere ten zviditelňující se politický podržtaška těch mnoho nekouřících zaměstnanců, je mi otázkou. Anketu o kuřácích či nekuřácích - zaměstnancích v pohostinství nikdo nedělal.!!

0 0
možnosti

NM

19. 3. 2008 11:38
Vášniví obhájci nekuřáctví,

co budete říkat, až se bude příští zákaz týkat zákazu podávání jakéhokoliv alkoholu v restauracích?

Další zákaz se bude týkat podávání tučných jídel a sladkostí jako boj proti obezitě a cukrovce...

0 0
možnosti

Lev

19. 3. 2008 11:43
Re: Vášniví obhájci nekuřáctví,

Argument je správný, ale oslovení nepřesné:-)  Já jsem nekuřák, obhájce nekuřáctví, ale ostře nesouhlasím s jakýmikoliv zákazy a regulací chování v soukromých podnicích. Toto právo dávám pouze majiteli.

0 0
možnosti

Acheront

19. 3. 2008 11:35
Veřejná kuřárna.

Napadlo mě založit První veřejnou Kuřárnu. Nabízel by se široký sortiment tabákových výrobků...kulečníky... a ako doplňkový sortiment alkoholické a nealkoholické nápoje a občerstvení! A zase jsou v řiti páni zákonodárci. KOUŘENÍ bude hlavní podnikatelský záměr. :-D

0 0
možnosti

slon75

19. 3. 2008 11:49
Re: Veřejná kuřárna.

A pak bude téměř doslova uveden do praxe známý židovský vtip:

Ptá se student rabína: "Rebe, smí se při studiu Talmudu kouřit?" "Ne, nesmí!" Student zklamaně odejde, ale kamarád ho utěšuje: "Zeptal ses špatně, to musíš jinak: Rebe, smí se při kouření studovat Talmud?" "Ano, smí..."

;-)

0 0
možnosti

relikt

19. 3. 2008 11:31
Mládež vám vytře zrak bojovníci za zdraví!

 Předně bych rád věděl, jestli se nebude smět kouřit i v  "nočních klubech" - bo-delech.;-D A pak bych chtěl vědět, jak se stát vypořádá s kouřením dětí. Takový devítiletý smrad vás pošle někam při napomenutí za kouření. Učitelky jsou bezmocné, protože nemohou porušovat dětská práva, které dítě okamžitě hlasitě uplatňuje.

 Na diskoškách se to dětmi jen hemží a co jsem slyšel, tak se hulí tráva, cpou se i jinými sra-kami. Cigarety děti nepovažují za nic nepřiměřeného jejich věku. S alkoholem jsou ale opatrnější ve většině. Raději se zfetují.

 Stát tady okatě předvádí starost o občany dospělé až staré a děti mu ani u zadele neleží. Přitom odnaučovat kouření letité kuřáky mi příjde jako marná snaha, ale preventivní drsné sankcionování těch co podají dítěti(do 18ti let) alkohol, cigarety, drogy by myslím splnilo lépe účel. Měl by to být trestný čin na úrovni pokusu o ublížení na zdraví.

 Děcka na základkách, mládež do osmnácti let, ti nepřijmou zákazy. Státu na zlost a nám všem si zapálí i na zastávce a zkuste jim dát přes hubu, protože domluva je směšně neůčinná, tak vás v nejlepším případě bude řešit obecní úřad jako násilníka a výtržníka.

 Jinak k tématu: Jsem kuřák 27let od svých osmnácti. Snažím se usilovně snížit spotřebu cigaret na pět denně a moc mi to nejde. Velice bych uvítal, kdyby se striktně zakázalo v pohostinských zařízeních kouřit! Kdo to bude potřebovat nutně, ten si zajde i do vánice zakouřit. Aspoň tam trochu vystřízliví a zjistí, že už je čas vypadnout k domovu. :-)

0 0
možnosti

Josef

19. 3. 2008 11:48
Re: Mládež vám vytře zrak bojovníci za zdraví!

Tomu se říká masochismus. Zkoušejte si jej na sobě a případně své manželce, ale nás ostatní z toho raději vynechte.

0 0
možnosti

Acheront

19. 3. 2008 11:31
Klíííd...

...založíme "kluby", které budou v podstatě hospodami a v nich se bude normálně kouřit. V jednom jsem se už byl podívat. Domácké a velmi pěkné... normálně se tam kouří a je to jakýmkoliv "protikuřáckým zákonem" nedotknutelné. "Členskou kartu" dostane kdokoli při své první návštěvě. "Karta" nemusí mít dokonce ani fyzickou podobu. Prostě tam chodíte... ;-) A můžou se jít klouzat. Šaškové...

0 0
možnosti

par

19. 3. 2008 11:24
A proč by to nešlo třeba takhle. proč něco zakazovat

nechť zákon zakotví jako „standardní pravidlo“, že

je ve všech hospodách zakázáno kouřit, s výjimkou

případů, kdy majitel kouření povolí a jasně

takto svou hospodu označí

0 0
možnosti

knedlici

19. 3. 2008 11:27
Re: A proč by to nešlo třeba takhle. proč něco zakazovat

Proc by to mel STAT delat! Majitel se rozhodne....

0 0
možnosti

Kecal.

19. 3. 2008 11:20
???

Svět se holt mění,proti větru těžko chcát.Jsem rád že už nejsem mladý už mi ty stálé zákazy serou.Každou chvíli kdo má v prdeli díru něco vymyslí a my jako ovce kejveme hlavou.:-(

0 0
možnosti

Knedlici

19. 3. 2008 11:19
majitel je pan

Ja chci "Kurackou hospodu!" Cim vic koure ,cim vic piva ,tim lepe.Ted se divte nekuraci i vam je vsup povolen ...

0 0
možnosti