Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Prchajícímu motorkáři postavil do cesty auto. Razantní síla je přípustná, očistil soud policistu. Zatím

Když policista Šimon Vaic vstupoval 10. října do budovy soudu, podporu mu deklarovala řada kolegů. Státní zástupce ho obžaloval z těžkého ublížení na zdraví. Aby Vaic zastavil pronásledovaného motorkáře, postavil mu do cesty služební vůz. Soud policistu osvobodil. Při zákroku jen naplnil podstatu donucovacího prostředku, plyne z odůvodnění rozsudku, jejž mají Lidovky.cz k dispozici. Vaice ale čeká druhé soudní kolo, žalobce se odvolal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

21. 12. 2018 17:29

Nejde o to policistům "svazovat ruce" při zásazích, ale aby se konečně naučili zastavovat ujíždějící tak, aby při tom neohrozili ostatní účastníky silničního provozu nebo ujíždějícího nezlikvidovali!!!

0 0
možnosti
VH

21. 12. 2018 19:11

Na vás platí, mlčeti zlato.

0 0
možnosti
MP

M. Půbal

21. 12. 2018 7:59

V Británii policie sráží delikventy cíleně a legálně, letos už 68x.

https://www.theguardian.com/uk-news/video/2018/nov/23/met-police-knock-suspects-off-mopeds-in-new-tactic-dashcam-video

0 0
možnosti
KB

21. 12. 2018 6:52

Právo se vymáhá silou a tady byla platněna síla parádně, až na to, že to ten dobytek přežil, bohužel. Nechci ani na okamžik tvrdit, že to další podobné odradí. To neodradí. Smažky ani asociálové nemyslí, viz Pešek tady na diskusi. Stačí, když je to zmrzačí, ale lépe terminuje. Ideální by bylo chytat je za krk do lasa, suchý křup a je to. Na orgány to není, toho když pochovají, slezou macešky šest hrobů dokola kolem.

0 0
možnosti
PP

20. 12. 2018 19:57

Videl jsem video a pripada mi to stejne, jako kdyby po nem strilel. Ten motorkar nemel sanci zastavit. Vyjel zboku, kde ho nevidel, a zastavil napric silnici, tesne před nim. Normalne ho ohrozil na zivote. Pripada mi, ze ten rozsudek je jakoze zastřelit motorkare za jizdu bez papiru je OK.

0 0
možnosti
JN

21. 12. 2018 2:41

To, jak to ovšem udělal, je podstatně jistější, než střelba, takže bych řekl, že se ten policajt rozhodl velice dobře. Při střelbě by mohl ohrozit další lidi, kdežto použití vozidla k zastavení toho hajzla zase jen toho hajzla. Tak ode mě palec nahoru. A jak zde už napsali jiní: Ten motorkář měl možnost zastavit dobrovolně, což ovšem neudělal, takže za to, že byl zraněn, si může jen a jen sám. V takovém případě bych dokonce šel tak daleko, že bych mu dal k náhradě veškeré náklady na léčení.

0 0
možnosti
JT

20. 12. 2018 19:25

Vzdyt ten "motorkář" mel moznost zastavit. A kdyby nebyl zastaven, kolik NEVINNYCH lidi by mohl zabit ?

0 0
možnosti
PP

20. 12. 2018 20:19

Jo, pojdme motorkare strilet. Vsichni ohrozuji nevinne lidi, bez rizika není zadna jizda na motorce. A nevinni lide to mohou odskákat.

0 0
možnosti
MN

20. 12. 2018 15:31

Platí to i opačně, že razantní sílu může použít i občan proti úředníkovi ? Můžeme tedy zfackovat ministra Ťoka za to, jaké škody a ohrožení působí na dálnicích ?

0 0
možnosti
ST

S. Trolljegeren

20. 12. 2018 16:04

Pokud ten dotaz míníte vážně, asi nebudete zcela zdráv.

Pokud jej vážně nemyslíte, buďte ujištěn že i jako vtip je to hodně hloupé :-)

0 0
možnosti
LP

20. 12. 2018 15:21

Motorkáři si myslí, jak jsou vyjimeční, rychlí a vůbec cool, pro ně neplatí pravidla a na policii se můžou akorát vysrknout. Hromada nehod plyne z nepřiměřené rychlosti a přdjíždění v nedovolených situacích. Motorka má neuvěřitekné zrychlení a tak se stane, že za pár sec. ho máte vedle sebe. Stačí ,aby taky jezdili do rychlostního limitu a monou se dožít i kmetského věku.

0 0
možnosti
KB

21. 12. 2018 6:44

Jo, a motorkáři sami blikají na ostatní řidiče, že jsou někde policajti? Co si myslí ti ostatní řidiči teda?

0 0
možnosti
ST

S. Trolljegeren

20. 12. 2018 15:11

To vypadá, že ty Matějů bláboly nemohl už ani admin číst ;-D

0 0
možnosti
JM

20. 12. 2018 14:18

Ten žalobce, no to je týpek, ten by snad dal flastr i

von Stauffenbergovi za to že udělal atentát na Hitlera....

0 0
možnosti
KB

21. 12. 2018 6:45

Ne, jen za to, že ohrozil nevinné generály.

0 0
možnosti
VC

V. Církva

20. 12. 2018 13:49

Tak v každém případě někdo tu jezdil zdrogovaný (i alkohol je droga), pak ujíždí policistům, nemá řidičák a jezdí na červenou. Je možné že tam kde jel 150 byla 50ka.

Je jasné jakým nebezpečím je takový šílenec pro okolí. Není poprvé co takový někoho zabil. Přesto dopadl celkem dobře. A takový má ještě drzost se soudit!? Pokud trestní oznámení vzniklo z vůle toho motorkáře měl by dostat vězení několik let natvrdo a platit vše, včetně svého léčení!

Co se týká toho policisty ať rozhodnou znalci a soud ale vzhledem k obecnému ohrožení, co jiného měl udělat?!

0 0
možnosti
KB

21. 12. 2018 6:49

Ta smažka se ale obecného ohrožení nedopustila. Račte si objektivní stránku toho trestného činu pomalu, slovo po slově, přečíst.

Vy byste chtěl, aby smažka někomu něco platila? A z čeho, člověče? Jste vy vůbec normální nebo jste sem odněkud spadl? A na hlavu? Vy máte pocit, že smažka někde maká a má nějaký příjem? Naše soudy jsou katastrofa a já mám ten pocit, že tam lezou samí vám podobní, kteří nemají o životě ani ánung. Nechat platit smažku prej... nebo nechtěl byste ještě nechat cálovat bezďáka?

0 0
možnosti