Diskuze
Před studiem učitelství by měla být povinná praxe ve škole, navrhuje ministr
Děkujeme za pochopení.
J. Hochová
Založení rodiny s kantorským platem?
Černý humor.Zato celoživotní vzdělávání je normální.Mnohdy na nízké úrovni přednášejícího, jindy přínos.Jako všude. Bývalo povinné postgraduální studium, u starších počítače, práce s interaktivní tabulí, vzorové ukákové hodiny, nové koncepce ,ŠVP- zde dokonce výjezdové školení.A platit asistenty za bývalý dozor(dnes dohled)? Tak to bych chtěla vědět, kde by se našly v rezortu nějaké peníze.Stát se ředitelem školy není zas tak těžké-hlavně to šlo velmi lehce po převratu. Je to spíš práce úředníka-takže jen pro lidi s těmito sklony. A ani ten ředitel nezbohatne.Takže buď to dělají lidé z nadšení, někdy z nutnosti. JInak to srovnání s lékaři a obětování soukromého života kulhá.Alespoň já znám většinu, co už odpoledne ani neordinuje.
Myslím tím praktické lékaře.I tak jsou to co se týká fonancí zlatokopové.
M. Honzek
Pane ministře,
vy jste velmistr blábolů. Napřed nastupujícím učitelům slibujete 180.000,- Kč a pak zase tohle. Chudáci prvňáčci, jak jim mají učitelé vysvětlit, že plácat nesmysly je směšné, když to dělá šéf resortu?
ńáčci, jak jim mají učitelé vysvětlit, že plácat hlouposti
P. Boublíková
Mně ten návrh připadá nereálný z jiného důvodu
a sice, že oddaluje možnost založeníá vlastní rodiny.
Na školách by se pro laické asistenty určitě nějaká práce našla - vždyť pro učitele by byla velká úleva už jen kdyby nemuseli hlídat o přestávkách chodby, mít dozor ve školní jídelně...
Jenže kdo by šel na pajdák, kdyby věděl, že musí napřed odkroutit dva roky praxe, o dva roky tak oddálit dobu, než si začně (beztak nic moc) vydělávat? U mediků je to něco jiného, ti jdou na škou s tím že se a) budou celoživotně vzdělávat (u učitelů je ochota k této činnosti přece jenom o několik řádů slabší) b) že si časem vybudují dobré postavení a získají velmi slušné příjmy (kdežto z absolventů pajdáku se ředitelme školy stane možná jeden ze sta).... takže tam jeden rok ztráty času už nehraje takovou roli, na medicíně se dost počítá s obětováním soukromého života v zájmu odbornosti, ale na pajdáku těžko...
K. Křivan
Alespoň by poznali
na vlastní kůži do čeho se hrnou. Zatím školu znají jen té druhé strany barikády.
J. Hochová
Re: Alespoň by poznali
To by poznali.Otázkou zůstává, zda by pak na VŠ vůbec chtěli.
J. Tachovský
Bezva napad
A zajemci o lekarstvi by museli pred nastupem na fakultu dva roky operovat v nejblizsi nemocnici, aby zjistili, jestli k tomu maji talent a jestli je to bavi.
P. Boublíková
Re: Bezva napad
Proč rovnou operovat, v nemocnici (na rozdíl od školy) je dost nekvalifikované práce i třeba přímo na tom operačním sále.... Nultým ročníkem na medicíně kdysi procházela dobrá polovina budoucíh mediků.
T. Houška
Já bych se ho zastal
To je machanismus, který je velice rozumný. Uznávám, že je v rozporu se zájmem o profesi, ale to je tak strašně spletený uzel kde se míchá špatné ohodnocení učitelů x jejich často mizerná práce x naprosté utržení fakult od reality x nezájem absolventů o učitelování x nezájem studentů o studium na ped.fak. atd. Prostě jedno osamocené opatření to nezachrání a bude to pěkně mohutné zemětřesení, které bude mít šanci reálně něčím pohnout.
P. Fiala
Konání našich "vůdců"
Argumentovat, že někde v zahraníčí něco funguje a aplikovat to u nás je velmi zažité, nicméně jsou málo analyzovány souvislosti.
Učebnicový příklad byla ekonomická situace v ČSSR (CSFR). V západních zemích bylo milión věcí a systémů, které u nás nebyly, byli jsme však nuceni poslouchat komunisty naše i ze SSSR, podobně tomu bylo i za německé okupace.
Naši vybraní žáci vykazují oproti dřívějšímu mezinárodnímu průzkumu od roku 1996 nižšší znalosti (vědomosti)!!!
Vychvalujeme J.A.Komenského, nicméně se nenašel nikdo, kdo by zde jeho dílo aplikoval na současné podmínky. Tuším, že asi proto, že vyznával ideje Českých bratří nikoliv Katolickou církev, takže jeho ideje a hlavně jeho metody zajišťující vzdělanost byly a jsou uplatňovány v západních státech včetně USA.
A mimochodem, jako by "věděl" jak fungují obě poloviny mozku, takže žákům posiloval paměť, což je zásadní podmínka myšlení a mluvy a psaní a tím pádem i jednání. . . . A ještě na závěr, Mateřská škola (ne Mateřská školka). Význam matek (mateří) ve vývoji dítěte, by si měl nastudovat, každý kdo chce učinit své spoluobčany vzdělanější. Přemýšleli jste o tom proč se u dosti dětí "ztrácí" jiskra v oku, kterou vidíme u prňáčků.
R. Tichý
ptákovina
To je teda pěkná blbost. Nechtěl bych, aby moje dítě učil sice nadšenec, ale bez jakékoliv kvalifikace. A předpokládám, že systém by to od nich chtěl za hubičku ;o)