Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Přesun nádraží je zřejmě definitivní

O přesunu brněnského nádraží je zřejmě definitivně rozhodnuto. Brněnská ČSSD oznámila, že nebude přesunu bránit, protože zdržení by mohlo ohrozit čerpání peněz z EU.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mojmír

9. 10. 2007 2:25
Za všechno může nevyřešená doprava na Zvonařku

Mám doma katalog z Výstavy soudobé kultury z roku 1928. Tam je velký článek o tom, proč musí nádraží stát tam, kde nebude ani v roce 2028 (zastaralost - v roce 1928), nemožnost rozšiřování - tehdy byla kolem nádraží vyhlášena stavební uzávěra, ale pak se tam ještě postavilo Tesco a další argumenty.

Vlakem jezdím a je to ostuda na brněnské nádraží přijet, prostě v roce 1839 dostačovalo.

Vím, že lidem se ježí všechny chlupy, když slyší, že by nádraží mělo být někde za Zvonařkou. Ale za to mohou ti, co nikdy nepřesunuli tramvajovou linku z Dornychu tak, aby jela kolem Zvonařky, jak měla podle původních plánů jezdit. Já když mám jet autobusem ze Zvonařky, tak se mi také ježí všechny chlupy, protože tam doprava není už nějakých 30 let vyřešena.

NÁDRAŽÍ ZA ZVONAŘKOU SAMOZŘEJMĚ, ALE S FUNGUJÍCÍ MHD A MOŽNOSTÍ TAM NĚKDE ZASTAVIT AUTEM.

A tyto "drobnosti" nechtějí odpůrci odsunu vidět.

0 0
možnosti

matěj

27. 9. 2007 20:06
Nikdy nic neni definitivní

za čas to naši vnuci přestěhují.

0 0
možnosti

JaniS

10. 9. 2007 20:59
BFuchs a nové nádraží

Bohuslav Fuchs_Soutěžní návrh na regulaci města Brna Tangenta

[]soutěžní návrh, 19267

spolupráce Josef Peňáz, František Sklenář

Problém odsunu hlavního nádraží je v současné době otázka číslo jedna pro moravskou metropoli. Mnoho zdejších obyvatel si myslí, že počátky této otázky sahají do nedávné historie devadesátých let minulého století. Jak se ale můžete sami přesvědčit četbou tohoto článku, není to zcela úplně pravda. Problém takzvaného Jižního centra trápí brněnské radní a projektanty už od počátků minulého století, konkrétně tedy od roku 1902, kdy vznikl první územní plán města Brna řešící tuto problematiku. Jedním z prvních „řešitelů“ této otázky v moderním racionálním duchu byl významný český architekt dvacátého století http://www.archiweb.cz/architects.php?type=arch&action=show&id=394" target="_blank" rel="nofollow">Bohuslav Fuchs.

více na http://www.archiweb.cz/salon.php?action=show&id=1662&type=10" target="_blank" rel="nofollow">http://www.archiweb.cz/salon.php?action=show&id=1662&type=10

0 0
možnosti

Martin

10. 9. 2007 13:19
Odsun mi nevadí

Rád bych vás upozornil na pár maličkostí. Nádraží  v současné poloze nechce zachovat nikdo. Přisunutá varianta znamená nádraží v oblasti tržnice Malá Amerika, která jepřístupná pouze z linek 8, 51, 60. Druhou výhodou odsunu je zkrácení cesty vlakem z východního směru ( Vyškov, Bučovice ). Dalším kladem je konečné napojení autobusového nádraží Zvonařka na MHD, a doufám že i jeho rekonstrukce. Taky  je dobře, že z centra zmizí  most přes Koliště a na Nových sadech, které většina lidí v noci využívá jako toalety.

0 0
možnosti

rob

10. 9. 2007 15:17
Re: Odsun mi nevadí

Martine, jak zde uvádím, jsem také pro odsun. Ty údaje, co píšete, jsou ale nepravdivé. Nová nástupištní hala přisunutého nádraží by stála podél ulice Nádražní v blízkosti křižovatky s Husovou a Novými sady - byla by tak obslužena všemi linkami projíždějícími Nádražní a taktéž novou tratí Úzkou.

ÚAN Zvonařka se opravovat nebude, neboť se zruší a vystaví se nové, integrované do objektu odsunutého nádraží. Rušit Zvonařku a vystavět nové autob. nádraží na Úzké se mělo i v případě "přísunu". Most přes Nové sady stejně jako celý jižní viadukt nezmizí, neboť je památkově chráněný, a po odkrytí náspů půjde o krásnou brněnskou dominantu, u mostu přes Koliště si nejsem jistý.

0 0
možnosti

Marie K

10. 9. 2007 8:39
Přesun nádraží

Jen si matně vzpomínám ,že zacování stávajícího nádraží a jeho opravu měla brněnská ČSSD ve svém volebním programu v komunálních volbách.Tak proč zveřejňují své programy když je stejně nedodrží.

0 0
možnosti

Magor Milda

9. 9. 2007 22:12
Není to omyl?

Já teda myslel na ČSD, co s tím má Paroubek a RaJ společného?

0 0
možnosti

Murphy

9. 9. 2007 17:44
Dejte mi dvacet tisíc miliard korun

a pohnu nádražím

0 0
možnosti

f-PRAG

8. 9. 2007 12:45
kdyz CSSD oznamila TAK UZ PRECE NENI CO RESIT !!!!!!!!!!

na plenarnim zasedani UV KSCS jsme jednomyslne schvalili ........ TAK DRZ HUBU A DRZ KROK --  prurlitni demokracie  STEJNE VOLBY ZNOVU VYHRAJEME , TAK SE BOJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ A DRZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ   :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::l

0 0
možnosti

Vápno:

8. 9. 2007 11:16
Diametr:

Jestli se s nádražím nepostaví i diametr, bude to znamenat jen další zhoršení pozice příměstské dopravy.

0 0
možnosti

Neználek

8. 9. 2007 11:05
Když díky městské dopravě §

nebude vadit přesun nádraží o kilometr, tak už ho mohli šoupnout rovnou někde ke Slatině k Letišti, překladiště kontejnerů, a konečně alespoň jedna linka metra. Nádraží nemusí být v centru i když zastávka příměstské dopravy by tam zůstat možná mohla. Nakonec se přistaví ještš další dvě nádraží.

Až to nádraží odstřelí bude konečně nový obrázek do pořadu Best of hyena o necitlivé ruce bolševika ka stavebním památkám.

0 0
možnosti