Zatloukat, zatloukat a zatloukat. To radil nevěrníkům a nevěrnicím klasik české psychiatrie Miroslav Plzák. Jeho radu si jistě vzal k srdci nejeden záletník a velmi často ji instinktivně používají i děti. To, že tento postoj k nepříjemnostem zůstal mnohým z nás i do dospělosti, dokládá například chování některých firem. Například automobilek. Nejnověji musel problém, zda se přiznat, či zatloukat, řešit japonský výrobce aut Toyota. A jak je již u této firmy zvykem, rozhodla se přiznat barvu. Toyota oznámila, že svolává zhruba 1,5 milionu vozů k opravě kvůli problémům s brzdami a palivovými čerpadly.
Toto rozhodnutí jistě nebylo jednoduché pro firmu, která již v únoru kvůli potížím s plynovým pedálem svolala k opravě přes osm milionů vozů. Toyota se tak pro mnoho zákazníků zařadila mezi nespolehlivé výrobce, kteří na trh dodávají závadné zboží. A to v neuvěřitelném množství. Důvěra v tuto značku tak byla značně otřesena.
I to však nakonec může automobilce hrát do karet. Vozidla s fatálními chybami totiž sjela i z montážních linek konkurentů. Někteří z nich však jakoby zaměstnávali děti, které se k vlastním chybám přiznávají jen velmi, velmi zřídka. Toyota tak může paradoxně těžit z této vlny negativní publicity a poukázat na to, že ona se k chybám dospěle přiznává.