Společnost nicméně upozornila, že si minulý měsíc vedla lépe než konkurence a že se jí podařilo zvýšit tržní podíly na klíčových trzích, jako jsou západní Evropa a Spojené státy. „Naše dlouhodobé růstové cíle zůstávají navzdory obtížným celkovým podmínkám v platnosti,“ řekl viceprezident podniku pro prodej a marketing Detlef Wittig.
Firma uvedla, že poptávku na domácím trhu podpořil vládní program na vyplácení bonusu 2500 eur (přes 70 tisíc korun) za koupi nového, energeticky úsporného automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu.
„Příznivé přijetí tohoto ekologického bonusu spotřebiteli výrazně zvýšilo poptávku zejména po malých automobilech, jako jsou Fox, Polo, Golf, Seat Ibiza a Škoda Fabia,“ upozornil Wittig.
Firma chce prorazit v USA Prodej Volkswagenu v Německu sice minulý měsíc klesl o 18 procent, jeho podíl na domácím trhu se ale mírně zvýšil – na 32,9 procenta. Tržní podíl společnosti v celé západní Evropě stoupl na 20,1 procenta z 18,7 procenta před rokem. Ve Spojených státech se její podíl zvýšil na 2,7 procenta z předchozích dvou procent.
Společnost již začátkem měsíce uvedla, že navzdory ekonomické krizi nebude omezovat investice v USA, kde nyní staví novou montážní továrnu za miliardu dolarů (zhruba 22 miliard korun). Automobilka předpokládá, že do roku 2018 zvýší prodej na americkém trhu na milion vozů ročně.