Náměstek primátora Zdeněk Trejbal potvrdil, že pro kampaň Uč se anglicky! už město vybralo i dodavatele a plánuje do ní investovat více než dva miliony korun.
Cílem je zdůraznit studentům důležitost znalosti angličtiny a připomenout jim možnosti, které jim znalost jazyka dává v praxi. Kampaň má apelovat na studenty, aby se jazyku nevěnovali pouze při výuce ve škole, ale i mimo ni, a seznámit je s možnostmi výuky jazyků ve městě.
Jazykové rezervy uchazečů o zaměstnání potvrdil například mluvčí nošovické automobilky Hyundai Petr Vaněk. Podle něj jsou absolventi většinou velmi dobře připraveni technicky a odborně, ale úroveň jazykových znalostí, zejména pak angličtiny, je dosti slabá. „Je to dáno tím, že vysoké školy v podstatě předpokládají, že studenti už přicházejí jazykově připraveni ze škol středních, a že není primárním úkolem vysokých škol naučit je anglicky,“ uvedl Vaněk. Dodal, že se ale ukazuje, že kvalita znalosti je slabá už na středních školách.
Podle Vaňka na tento nedostatek společnost upozorňovala i zástupce Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava, kteří přislíbili, že se pokusí problém řešit. „Nemůžeme čekat, že se svět kvůli nám naučí česky. Ale jsou národy, které jsou stejně velké nebo i menší než my, kde to pochopili dávno,“ podotkl Vaněk. Doplnil, že příkladem je třeba Nizozemsko, kde každý mluví plynně třemi jazyky. Kvůli nedostatečné znalosti jazyka už firma musela některé uchazeče odmítnout: „Při pohovoru se ukáže, že jsou odborně připraveni velmi dobře. Umí se anglicky bavit v obecných rovinách, ale naprosto jim schází odborná terminologie.“
V současné době se připravuje konkrétní podoba kampaně. Vítězná firma totiž předložila městu několik návrhů její podoby. Konečná verze by měla být hotova na přelomu srpna a září. Vítěz soutěže předpokládá spolupráci se školami a zaměstnavateli. Ke kampani chce vytvořit také speciální internetový portál.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava