Čtvrtek 16. května 2024, svátek má Přemysl
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

První násilníci vykázáni z bytů

Dva muži, každý z jiného konce republiky, opakovaně týrali své partnerky. Pokud možno beze svědků za zdmi svých domovů. Policie byla dosud na ně krátká.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milada

5. 1. 2007 2:32
Pro Sid, Mil a dalsi neverici Tomase ...

... pro vsechny ty, kteri neveri, ze domaci nasili v Cesku opravdu je veliky problem.

Jestli zadnou obet neznate osobne, budte radi. Budto jste opravdu takovi stastlivci, nebo proste jenom netusite, co netusite.  ;-)

Ja vim az velice osobne, jake to je. Ja jsem byla 14 let obeti tyrana - psychickeho tyrana. Nescetnekrat jsem si prala, aby me zmlatil - pak bych aspon mohla jit a ukazat nekomu modriny ... Rany na dusi se "dokazuji" mnohem hur. Prezila jsem jenom kvuli synovi - vedela jsem, ze potrebuje mamu. Ano, dneska uz vim, ze jsem se mela proste sebrat a odejit nejmene o deset let driv - ono se to jednoduse vidi "z venci". Jenomze ono to je tak trochu jako s tou zabou, ktera si v klidku plave a vubec si nevsimne, ze pod hrncem nekdo zatopil - uvari se a ani si toho nevsimne. Psychicke tyrani je pomaly proces umirani. Ono by se to asi dalo rict i o fyzickem tyrani. Clovek nekoho miluje, neveri, ze by mu tento milujici clovek kdy chtel ublizit. Urcite mu to tentokrat jenom "ujelo". Jednou, dvakrat, desetkrat, tisickrat mu to odpustim - to prece nemuze myslet vazne - ted uz urcite bude vsechno dobre .... To je vsechno jenom nejaky "omyl". Nez se clovek z teto omlouvajici fantazie probere, je kolikrat uz uplne na dne - ani netusi, jak se tam dostal. Zadne sebevedomi, zadna obrana, totalni troska, navic je clovek sam presvedcen o tom, ze to je vsechno stejne moje vina ... Daly by se o tom napsat romany ...

Jestli si myslite, ze tohle vsechno existuje jenom v nejakych hlavach "zrudnych feministek", tak to jste na poradnem omylu. "Feministky" se o sebe dokazi postarat a taky se ze vsech sil dneska snazi pomoct vsem tem zenam, ktere stale jeste veri, ze "feministka" je sprosta nadavka. TYTO zeny potrebuji ochranu - a to hodne rychle. Nektere z nich se z toho opravdu samy nemaji nejmensi sanci dostat.

0 0
možnosti

Moravian

5. 1. 2007 16:12
0 0
možnosti

Milan

4. 1. 2007 19:20
Pokud tomu rozumím,

tak policie může vtrhnout do bytu, který si vybere, a na jednoho z těch lidí tam ukázat prstem a říct ty jsi násilník, ty vypadneš, a druhému přikázat ty jsi oběť a nesmíš ho pustit zpátky, a to bez jakékoli obhajoby, bez práva na advokáta, ihned vykonatelné. To vše bez soudního příkazu i bez toho, že by se toho postupu tvrzená oběť domáhala!

Až se nám ta nemocná demokracie uzdraví zase do zdatné totality (a to přijde, přátelové, příjde), budou to mít vládcové mnohem snazší. Co by posílali disidenty do krimu, když z nich můžou udělat bezdomovce!

0 0
možnosti

otec deti (ne ve vlastni peci)

4. 1. 2007 17:33
I v tomto, USA nas vzor:)

Stante se pravniky, bude to jeste lukrativnejsi!

0 0
možnosti

possum

4. 1. 2007 14:39
Nemyslim, ze tenhle zakon neco vyresi. :-/

10 dni??? A co pak??? Krome toho, partner (at uz je to muz ci zena), ktery je nasilnik, nasilnikem zustane. A ten druhy partner? Tomu trva dlouho, nez konecne uzna, ze vsechny omluvy, prosby, darecky a ja nevim co, nevedou k nicemu. Ze zase prijde chvile kdy...........:-(

0 0
možnosti

Sid

4. 1. 2007 14:59
Re: Nemyslim, ze tenhle zakon neco vyresi. :-/

Jsem presvedcen, ze malokdo je nasilnikem od prirody. Myslim si, ze to je z duvodu zahnani do rohu, projev bezmocnosti danou situaci resit.

0 0
možnosti

Václav

4. 1. 2007 13:49
Intervenční centra??? Proč ne rovnou akční výbory strany

Ten zákon je od počátku koncipován tak zneužitelným způsobem proti nevinným lidem (na místě v podstatě odsouzených k tomu nekompetentním orgánem k mj. násilnému vystěhování z vlastního bytu, domu apod. jen na základě udání), že to v žádném případě nemůže být pouze náhoda z nebetyčné hlouposti.

 

Možnost poměrně snadného zneužití tohoto zákona v případě např. rozvodových sporů, různými podvodnicemi apod. je bijící do očí.

 

O skutečné oběti násilí zde nejde (ať si propaganda říká, co chce). Jde o chorý výplod v marxisticko-feministickém kabátě, který pod rouškou údajných bohumilých „úmyslů“ skrývá daleko více nebezpečí pro nevinné oběti.

0 0
možnosti

Madla

4. 1. 2007 14:37
Re:

Ale jdi ty, jestli je nekdo obeti domaciho nasili, je uplne jednoduche mit dukazy. Staci druhy den si dojit k doktorovy a nebo zavolat policii. Nastesti modriny na celem tele jsou viditelne....

0 0
možnosti

muadib

4. 1. 2007 13:00
domácí násilí

Je bohužel podstatně rozšířenější než si většina lidí myslí. Oběti o tom nerady mluví, stydí se. Nemají kam jít a většinou si kladou ještě otázku co dělám špatně ?  Jistě riziko zneužití je jako u všeho. Ale stav v této oblasti už byl opravdu děsivý. 

0 0
možnosti

Sid

4. 1. 2007 13:16
Re: domácí násilí

Z ceho tak usuzujete?

To je nam neustale vtloukano do hlavy medii ale ja ve svem okoli neznam NIKOHO, kde by dochazelo k rodinemu nasili. Vy ano?

0 0
možnosti

walter

4. 1. 2007 11:52
Jak na to ..........

kdybych byl jediným vlastníkem domu a nějaký polda by mě chtěl vykázat z  vlastního - to by si mohl někdo zkusit;-€..........i když ženu pravidelně pouze vybavuji penězmi, kontaktním stykem  a teplým slovem.........;-D

0 0
možnosti

Saša

4. 1. 2007 13:08
Mýlíte se. Vlastnictví vůbec není rozhodující.

Dokonce se to ani nevztahuje na manžely - domáhat se Vašeho vykázání může i Váš podnájemník. Zákon to stanoví takto:

"Lze-li na základě zjištěných skutečností, zejména s ohledem na předcházející útoky, důvodně předpokládat, že dojde k nebezpečnému útoku proti životu, zdraví, svobodě nebo zvlášť závažnému útoku proti lidské důstojnosti, je policista oprávněn toho, kdo je podezřelý z takového jednání, vykázat z bytu nebo domu společně obývaného s ohroženou osobou (dále jen "společné obydlí"), jakož i z jeho bezprostředního okolí. Součástí vykázání je rovněž zákaz návratu do vymezených prostor. Toto rozhodnutí je účinné v okamžiku, kdy bylo prokazatelně sděleno osobě, proti které směřuje. Osoba, proti níž vykázání směřuje (dále jen "vykázaná osoba"), je poté povinna neprodleně opustit místo, na které se rozhodnutí o vykázání vztahuje. Není-li ten, vůči komu směřuje opatření podle odstavce 1, v době policejního zákroku přítomen ve společném obydlí, je policista takové osobě oprávněn zakázat vstup do společného obydlí, jakož i do jeho bezprostředního okolí, a to i v době jeho nepřítomnosti. Toto rozhodnutí je účinné v okamžiku, kdy se o něm osoba, proti které směřuje, dozví. Osoba, které byl zakázán vstup do společného obydlí, poté nesmí vstupovat na místo, na které se toto rozhodnutí vztahuje."

0 0
možnosti

Saša

4. 1. 2007 10:47
Podstatou a cílem těchto novelisací některých zákonů

je to, aby:

1. stát aktivně a za peníze daňových poplatníku rozvracel jejich manželství prostřednictvím "intervenčních center" (jak příhodný to název!)

2. ženy snáze získávaly majetek a byt v rámci rozvodových sporů, zejména aby měly snazší možnost byt vybílit, pokud vzhledem k reálným majetkovým poměrům jim po rozvodu nezůstane

3. otcům bylo zabráněno podílet se na výchově svých dětí, neboť se odstraňuje tíživá nutnost prokázat v trestním řízení skutečné spáchání trestného činu a jejich zavinění, a přes to bude zde dostatečný důkaz o jejich škodlivém vlivu na děti, když přece už v minulosti "museli být vykázáni z domu"

4. snížila se sňatečnost, neboť pro manželství zralí mladí mužové budou z negativních zkušeností starších známých a kolegů natolik z manželství vystrašeni, že se budou urputně bránit vstupu do něj; také se budou více bránit i jen konkubinátnímu soužití s mladými ženami, takže se v konečném důsledku sníží i natalita a to je zřejmě tím hlavním a nejvyšším cílem feministických skupin za touto novou právní úpravou stojících.

0 0
možnosti

Vlastimil

4. 1. 2007 12:03
Re: Podstatou a cílem těchto novelisací některých zákonů

Naprostý souhlas.

0 0
možnosti

quo

4. 1. 2007 9:34
o duvod mene se otravovat s zenskou

Zeny dostaly dalsi bic na nepohodlne manzely. Zakon je snadno zneuzitelny. Mlady nezadany muz ma o duvod mene zalozit rodinu. Pokud muz zenu bije, nic ji nebrani se nechat rozvest.

Mile damy. Pokud se vam manzel nelibi a je ve vasem byte, vyrazte ho. Pokud jste ve spolecnem byte, holt musite pocakt az jak dopadne soud a mezitim se muzete odstehovat (na podobne krizove momenty se hodi mit dobre vztahy v rodine nebo kamarady), ale pokud jste v jeho byte, tak jste holt v jeho byte. To je mozna ten problem - zenam se casto nelibi manzel, ale jeho bydleni (obecne majetek) ano.

Co s tim ? Lepe vybirejte koho si berete. Obcas nechapu jake "fesaky" si jiste typy dam berou. Staci trocha majetku ...

0 0
možnosti

Sid

4. 1. 2007 9:42
Re: o duvod mene se otravovat s zenskou

Opatrne s tim odchodem od partnera, v pripade, ze jsou deti. To je velice snadno zneuzitelne:

nelibi se mi muj manzel (pripadne se mi libi jiny muz) -> byla jsem tyrana -> odesla jsem -> vzala jsem deti sebou -> dejte je mne a zbavte je otce -> mam deti, noveho chlapa a (pripadne) vyzivne. A otec at se do me nove rodiny nemontuje any more.

Muzi, kteri se stanou soucasti tohoto  implikace, by se nemeli vzdat a okamzite se prevzit starost o deti v pomeru 50%/50% (sudy/lichy tyden) a nedovolit, aby jim byly trvale ukradeny matkou. Pokud matka zmeni bydliste do vetsi vzdalenosti, trvat na unosu deti a zadat, aby se vratili zpet (myslim deti). Jen potom maji nejakou sanci se dovolat svych prav.

0 0
možnosti

penicilin

4. 1. 2007 9:29
Je to dobře.

Je to dobře. Konečně začíná platit nějaký zákon jenž ochrání partnera před domácím násilím, oboustranně.Bylo až s podivem jak policie, lékaři a jiní se stavěli k těmto problémům. Zásluhu na tomto zákonu má zejména poslankyně za ČSSD Anna Čurdová, která se tomuto problému léta věnuje. Na druhé straně je zarážející, jak se k tomu staví někteří poslanci za ODS - Marek Benda, Jiří Pospíšil, Eva Dundáčková - mají jen plno řečí o "porušování lidských práv".

0 0
možnosti

Sid

4. 1. 2007 9:34
Re: Je to dobře.

Jak uveno nize, nerad bych Vam kazil radost, ale domaciho nasili se mohou dopustit pouze muzi.

Alespon tak je zakon vykladan na Chrudimsku "odbornici na domaci nasili" mgr. Petrou Jendekovou z Pestalozzi krizoveho centra, ktera tento zakon prednasi na skolini Policii CR.

0 0
možnosti