Diskuze
Řada pedagogů učí blbě i 20 let, říká učitelka, která školí učitele
Děkujeme za pochopení.
S. Hammer
Chodíme na vědomostní celorepublikové kvízy, kde mimo jiné před dvěma týdny nastoupil nový tým. Kolega na ně hledí a povídá: těch se bát nemusíme, to jsou učitelky. Taky že jo, nakonec skončily předposlední. Kdo umí, umí, kdo neumí, učí, kdo neumí ani učit, ten to řídí.
J. Škodák
Je nutné vědět, že 84% pedagogů jsou rodu ženského! Na základních školách je ta feminizace ve školství ještě větší. Kdo tedy učí blbě? Působil jsem jako učitel 20 let a vím o čem mluvím. Spolupracovat s kolegy ženského rodu bylo často velmi obtížné!
S. Hammer
V městském zpravovdaji byl příspěvek ředitele školy tohoto znění: "jeden žák úmyslně začne v hodině přednášet sprostou básničku a druhý si filmuje na mobil jednání učitele." A řeči jak učitelé bezmocní.
To si dělají snad zadel. Ten první se dopouští výtržnosti a možná i dalších deliktů a ten druhý mimo neoprávněného pořizování obrazového záznamu aneb § 12 občanského zákoníku zajiťuje proti němu důkaz. Učitel prostě sebere tomu druhému mobil jako důkaz a zavolá policii, které mobil předá a pak se už věc řeší s oběma přes sociálku a když se těm dvěma vysměje, je ve třídě za kinga. Na takové podúrovni máme učitele, že oni nevědí, co s tímto jasným příkladem a "jsou bezbranní". Kdyby napsali že totálně blbí, odpovídalo by to realitě.
Tak moc tu paní Dvořákovou neberu. Nedovedu si představit hodinu fyziky, na kterou se průměrně připravujete 30 s. Kde je cílená příprava, kde je příprava experimentů v laboratoři , vyhodnocení poslední hodiny nebo sestavování specializovaných počítačových programů a příprava zadání referátů pro studenty či žáky, atd. atd. Tak to ať se nezlobí, ale od ní bych si rozhodně nenechal radit.
Nejhorší situace je na druhém stupni ZŠ, i když se to už snad pomalu lepší. Když si vzpomenu na to obludárium, když jsem byl sám na ZŠ Leninova ul., tak je mi z toho divně ještě dnes. Matikářka byla tehdy vhodná maximálně na strouhání tužek, či na dozor v jídelně. Učila nás tak, že jeden po druhém jsme střídavě nahlas četli vzorové příklady, co byly v učebnici. Kdo neměl na matiku buňky nebo nechodil na doučování, tak v ní totálně plaval už od páté třídy. Soudružka /posléze paní/ učitelka na své funkci vydržela celý život.
S. Hammer
Na ZŠ jsem nástupem a+b ztratil s matikou totálně kontakt. nevypočítal jsem jediný příklad. Zachraňovala mě jen geometrie. Na střední škole jsem měl z matika rázem za jedna, stačilo jenom to, že profesorka nadiktovala vždy postup: zaprvé to, zadruhé to, zatřetí to... vždycky bacha na chyták...
Když jde někdo ze školy na školu jako učitel, aniž se omáchal v praxi, aniž si sám zkusil své vědomosti či pracovní produkty obhájit mezi kolegy na své úrovni, aniž si sám zkusil spolupráci s ostatními kolegy, ať už jsou jacíkoliv, aniž se se svýmiznalostmi či výrobky popral v praxi s konkurencí, bude vždy špatný učitel. Bude učit jen školometské poučky, od praxe na hony vzdálené. Bohužel učí ten, kdo nemá na to uspět v praxi. Totiž ten, kdo to umí v praxi, za nic na světě netrousí know-how, aby si nevychovával konkurenci :D
Tak je to asi paní učí špatně, jestliže dvacet let nejsou schopni se to naučit. Tak kde je chyba? V paní nebo v učitelích?
V článku se nepíše, že to toho konkrétního kantora 20 let učí on stále učí špatně. Jak jste na to přišla?
Na pajdak šli studenti, co neměli na něco jiného. Prodloužení mládí a pak to nedělat.
Dokud nebudou na pedagogických fakultách zavedeny talentové zkoušky, protože umět někoho něco naučit je talent svého druhu, tak se nic nezmění.
Myslíte, že opravdu talentovaný člověk bude chtít učit na základce za současných podmínek? Může zůstat na vysoké škole, nebo půjde maximálně učit na SŠ typu gymnázia..